May 04, 2021

Fordulat az egészségszájtok látogatottságában: az EgészségKalauz.hu átvette a vezetést

Az új szegmensvezető egészségügyi portál organikus keresésből érkező látogatóinak száma 2,5 szeresére nőtt egy év leforgása alatt

Több mint 2,5 millió egyedi látogatójával az EgészségKalauz.hu áprilisban nem csupán beérte, de meg is előzte versenytársai látogatottságát.[1] A pandémiás hónapokban olyan mértékben ugrott meg a napi hírfogyasztási igény a közérthető egészségügyi tartalmak iránt, hogy az EgészségKalauz.hu forgalma már egy kategóriában említhető a TOP15 online médiuméval.

Az egészségügyi online portálok médiaszegmensének évek óta stabil harmadik szereplője az EgészségKalauz.hu, azonban az elmúlt egy évben az oldal olyan számottevő, folyamatos forgalomnövekedést produkált, amellyel április végére megelőzte versenytársait, s ezzel előlépett saját médiaszegmense vezető pozíciójára. A negyedik hónapban több mint 2,5 millió egyedi látogató kereste fel az EgészségKalauz.hu tartalmait, napi látogatószámot tekintve pedig 283 ezres átlagot mutat az oldal áprilisi forgalma. (Ezt a teljesítményt követi a Webbeteg.hu forgalma 2,27 millió havi RU-val, napi átlagot vizsgálva pedig a Házipatika.com a második helyezett, közel 207 ezer RU-val.)

Az új szegmensvezető nem csak az organikus keresésből érkező látogatók számára lehet büszke, amely 2,5-szeresére nőtt egy év leforgása alatt[2], de arra is, hogy tartalmaival az idei év első 17 hetében rendszeresen ért el rekord kiugrásokat: április 27-én például több mint 515 ezres napi RU számával a hazai híroldalak összesített ranglistájának 8. helyére ugrott fel az EgészségKalauz.hu, ezzel közvetlenül a Portfolio.hu után teljesített, megelőzve a 444.hu-t, az Időkép.hu-t és az Nlc.hu-t.[3] A teljes havi teljesítményeket tekintve áprilisban az összemért website-rangsor 11. helyén végzett az EgészségKalauz.

 

„Az elmúlt egy évben a pandémia miatt nemcsak a hírzaj duzzadt nagyra, hanem az egészségügyi hírek fogyasztása is. Azt látjuk, hogy rendkívüli módon megnőtt az olvasók igénye a közérthető, hiánypótló, azonnali válaszokat és megoldásokat felvázoló cikkekre, különösen a koronavírus és a vakcináció témájában. Ez természetesen felénk is nagyobb keresletet, egyúttal még nagyobb elvárást is támaszt a minőségi és szinte prompt tartalomkészítés iránt. Már nem a korábbi egészségügyi szájtokkal versenyzünk, hanem rangos hírportálokkal” – vallja Simon Izabella, az EgészségKalauz.hu főszerkesztője.

A forgalom zömét természetesen az EgészségKalauz.hu-n is a Covid-hírek generálják, de a hagyományos életmódtémák is rendre ott szerepelnek a Google News és Discover preferált tartalmai között, így az immunerősítés lehetőségeiről vagy a darázscsípés kezeléséről szóló cikkek éppúgy érdekesek járvány alatt is az olvasóknak, ahogyan a daganatos megbetegedések, a vérnyomás-problémák vagy a szezonális diétás-fogyókúrás tartalmak.

 

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millennials célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

 

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter

vállalati kommunikációs vezető

Ringier Axel Springer Magyarország Kft.

M: +36 30 606 7215

eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

 

[1] Forrás: DKT, e.Gemius

[2] az organikus forgalom +153,3 %-kal, a direkt forgalom +732 %-kal emelkedett 2020 azonos időszakához képest (Google Analytics).

[3] Forrás: e.Gemius