All Brands

A további növekedés útján: az Axel Springer jól kezdett 2018-ban

A kiigazított EBITDA szerves növekedése 6,7 százalék volt / A bevétel 6,9 százalékkal nőtt / Valamennyi üzleti szegmens növekedett / A digitális média szerves növekedése 9,5 százalék volt és ez a szegmens adta a kiigazított csoportszintű EBITDA 80,3 százalékát / Az egész éves előrejelzést megerősítették

Az Axel Springer jó első negyedévvel kezdte a 2018-as pénzügyi évet. A csoport minden üzleti szegmensben növelte bevételeit és eredményét. Ennek mozgatórugói ismét a digitális üzleti modellek voltak, különösen az Apróhirdetési Média. A digitális tevékenységek az első három hónap során 9,5 százalékos szerves növekedést produkáltak, és ezzel a Csoport bevételeinek 70,1 százalékát hozták az új IFRS 15 számviteli szabvány szerint. Ráadásul a kiigazított csoportszintű EBITDA 80,3 százalékát is ezek a tevékenységek termelték. Összességében a Csoport az első negyedévben 6,9 százalékkal 773,5 millió euróra növelte a bevételeit (előző év: 723,5 millió euró). Szervesen számolva, vagyis a konszolidációval és az árfolyamhatásokkal kiigazítva a növekedés 4,7 százalék volt az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

Az év első három hónapjában az egyszeri hatásokkal kiigazított, kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) jelentősen, 16,5 százalékkal nőtt, és így elérte 171,2 millió eurót (előző év: 147,2 millió euró). Ehhez az eredménynövekedéshez mindhárom üzleti szegmens hozzájárult. A csoportszintű EBITDA szerves növekedése 6,7 százalék volt a beszámoló időszakában. A kiigazított EBITDA árrés 22,1 százalékra emelkedett (előző év: 20,3 százalék).

A Csoport tovább javította digitális növekedési pozícióját 2018-as év első negyedévében. Az Igazgatótanács megerősítette 2018-ra kiadott egész éves előrejelzését. A bevételi oldalon az Igazgatótanács 2-5 százalék közötti növekedést vár. Az eredmény esetében is hasonló szerves növekedésre számítanak. A kiigazított csoportszintű EBITDA várhatóan 10-13 százalékkal emelkedik. Ami a részvényenkénti kiigazított eredményt illeti, itt az Axel Springer 2-5 százalék közötti növekedést vár. A részvényenkénti szerves kiigazított EBITDA és kiigazított eredmény esetében 5-9 százalékos emelkedés valószínű.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója így nyilatkozott: „Ismét sikeresen használtuk a digitális erősségeinket az első negyedévben. Az Apróhirdetési Média mára a növekedés stabilan nyereséges hatóerejévé vált. Digitális és nyomtatott újságaink, folyóirataink is egyértelműen fejlődtek.”

Az Axel Springer munkatársainak átlagos száma az első negyedévben 3,4 százalékkal 16.123-ra emelkedett (előző év: 15.598).

A konszolidált nettó jövedelem messze meghaladja az előző évit

Az egyszeri hatásokkal és a beszerzési árallokációk értékvesztésével kiigazított konszolidált nettó jövedelem az első negyedévben 3,7 százalékkal 80,9 millió euróra emelkedett (előző év: 78,1 millió euró). Így az Axel Springer 0,63 eurós részvényenkénti kiigazított eredményt ért el, szemben az előző év 0,62 eurós eredményével. Ez 0,7 százalékos növekedést jelent, miközben a szerves növekedés 2,2 százalékos volt. A kiigazítatlan, konszolidált nettó jövedelem is jelentős mértékben, 79 százalékkal növekedett a beszámoló időszakában, és elérte a 84,7 millió eurót (előző év: 47,3 millió euró). Ebben a növekedésben az elsődleges szerepet az Axel-Springer toronyház berlini Pensionstreuhandvereinbe való átvezetésének egyszeri hatása játszotta. A részvényenkénti kiigazított eredmény az előző év azonos időszakában elért 0, 36 euróról 0,69 euróra emelkedett.

A szabad cash flow is erősen növekszik

Az első negyedév során a cég székhelyein zajló ingatlanügyletek hatását figyelmen kívül hagyva az Axel Springer kereken 31 százalékkal, 127,4 millió euróra növelte szabad cash flow-ját (előző év: 97,2 millió euró). Ez a növekedés részben a bérleti díjak elszámolásában az új lízingkönyvelés miatt bekövetkezett változásoknak köszönhető. A nettó adósságállomány 2018. március 31-én 1.391,8 millió euró volt (2017. december 31.: 1.020,2 millió euró). Itt döntő tényező az Axel-Springer-Passage és az Axel-Springer toronyház lízingjénél első alkalommal használt új lízingkönyvelés miatti magasabb lízingtartozás volt. A meglévő 1.200 millió eurós hosszútávú hitelkeretből március végére 389,2 millió eurót használtunk fel (2017. december 31.: 365 millió euró). A negyedév végén a sajáttőke aránya 42,4 százalék volt (szemben a 2017. első negyedévi 43,5 százalékkal).

A Doğan Holding az első negyedévben kezdeményezte valamennyi médiatevékenysége értékesítését a török Demirören médiacsoportnak. Ebben a vonatkozásban az Axel Springer megállapodott a Doğan Holdinggal a Doğanban lévő mintegy 7 százalékos részesedésünkre vonatkozó 160 millió eurós eladási opció idő előtti lehívhatóságáról. Az Axel Springer eredetileg 2020/2022-re várta az eladást. A megállapodás függ a Doğan TV részvényei Demirören részére történő értékesítésének előfeltételeitől és attól, hogy a vételi opcióra vonatkozó bankgaranciától változatlan marad-e.

Minden üzleti szegmens bevétele és eredménye nő

Az Apróhirdetési Média szegmens az első három hónapban 16,2 százalékkal 290,2 millió euróra növelte bevételeit (előző év: 249,7 millió euró). Ez elsősorban a 11,3 százalékos szerves növekedésnek tulajdonítható, amely főként az állásportálok érdeme. Mivel a SeLoger felvásárolta a Logic-Immo-t, a francia ingatlanportál konszolidációs hatásai is érezhetők voltak. A szegmens kiigazított EBITDA-ja jelentős mértékben, 11,4 százalékkal emelkedett, és ezzel elérte a 112,6 millió eurót (előző év: 101,1 millió euró). A szerves növekedés 5, 8 százalék volt. 38,8 százalékos kiigazított EBITDA árrésével (előző év: 40,5 Százalék) az Apróhirdetési Média még a jövőbeli növekedés érdekében megvalósított tőkebefektetés ellenére is nyereséges maradt.

A Hírmédia szegmens szintén jól indult az idei évben. A szegmens bevételei az első negyedéveben 1,7 százalékkal 351,5 millió euróra emelkedtek (előző év: 345,7 millió euró). Ez elsősorban a digitális tevékenységek, különösen a külföldi digitális tevékenységek folyamatos növekedésének tudható be. A BUSINESS INSIDER szerves fejlődése különösen pozitív volt. Ráadásul a hirdetési bevételek körében is voltak örvendetes növekedések mind nemzeti, mind nemzetközi téren. Ezekhez a folyamatokhoz a BILD is hozzájárult, amelynek print hirdetési bevétele az első negyedévben magasabb volt, mint az előző év első negyedévében. A Hírmédia kiigazított EBITDA értéke kerek 11 százalékos növekedéssel 49,4 millió euróra emelkedett (előző év: 44,5 millió). A kiigazított EBITDA 1,6 százalékkal maradt el az előző évitől. A kiigazított EBITDA árrés az előző évi 12, 9 százalékról 14,1 százalékra nőtt.

A Marketing Média szegmens bevételei a beszámoló időszakában pontosan 5 százalékkal nőttek, és ezzel elérték a 118,1 millió eurót (előző év: 112,5 millió euró). A konszolidációval és az árfolyamhatásokkal kiigazítva a bevételek 1,9 százalékkal magasabbak voltak, mint az előző év ugyanezen időszakában. A szegmens kiigazított EBITDA-ja 55,8 százalékos, igen jelentős növekedést mutatott, és ezzel elérte a 23,6 millió eurót (előző év: 15,1 millió euró). A Bonialnál folytatott Egyesült Államokbeli tevékenységek megszüntetésén és az elérés alapú marketing területén az aufeminin és a finanzen.net megnövekedett eredményének köszönhető jelentős szerves növekedésen kívül a Teljesítménymarketing alszegmens is hozzájárult ehhez a javuláshoz. A szegmens kiigazított EBITDA árrése az előző év hasonló időszakának 13,4 százalékos adatával szemben 19,9 százalékra emelkedett.

Megjegyzés: Ez a sajtóközlemény, a Vállalatcsoport fő számadatai, és az éves jelentés német és angol nyelven elérhetőek az alábbi webcímen: www.axelspringer.com/q-1-2018.

Axel Springer SE sajtókapcsolati referens:
Jörg Keller
Telefon: +49 30 2591 77617
jorg.keller@axelspringer.de