All Brands

Sajtóközlemények

2018Aug01

A Ringier Axel Springer Media AG lezárta nyomtatott portfóliójának értékesítését Szlovákiában

2018. július 31-én a Ringier Axel Springer Media AG lezárta szlovák nyomtatott portfóliójának értékesítését: hírlapjait az FPD Media s.r.o-nak adta el, nyomtatott magazinjait pedig a News and Media Holding a.s-nek értékesítette. Ezzel a lépéssel a Ringier Axel Springer Media közelebb került ahhoz a stratégiai céljához, hogy Szlovákiában egy jövőorintált digitális szervezetet építsen.

A Ringier Axel Springer Szlovákia új, erős online médiaportfóliója az online kiadói tevékenységen, a digitális apróhirdetéseken és digitális üzleti tevékenységeken alapszik majd. A porfólió olyan vezető márkákat ölel fel, mint az Aktuality.sk, a Diva.sk, a Šport.sk és a Živé.sk, az élenjáró ingatlanhirdetési portálok, a Nehnuteľnosti.sk and TopReality.sk, a legnagyobb autóhirdetési portálok, az Autobazar.eu and Autobazar.sk, valamint egyéb jelentős termékek, mint az Azet.sk, a Pokec elnevezésű online közösségi portál, továbbá a Bistro.sk online ételfutár szolgáltatás.

A megállapodásnak megfelelően az FPD Media s.r.o átvette a Ringier Axel Springertől a piacvezető szlovák napilapot, a Nový Čast és a Nový Čas Nedeľa hetilapot, valamint ezek online kiterjsztéseit működtető cég, a Nový čas a.s. tulajdonjogát. A News and Media Holding a.s-hez került a Nový Čas pre Ženy, a Život, valamint a Nový Čas Krížovky, a Nový Čas Bývanie, az EVA, a Madam EVA, a GEO és az AUTO BILD hetilapokat, valamint ezek online kiterjesztéseit működtető Slovensko Život Publishing, a.s. tulajdonjoga.

Milan Dubec, a Ringier Axel Springer Szlovakia CEO-ja így nyilatkozott: “A piacvezető online vállalkozás vagyunk Szlovákiában, és ezt a pozíciót a portfóliónk átfogó újraszervezése után is megőrizzük. Apróhirdetési portáljainkat is beleszámítva az online szolgáltatásainkat havonta több mint 3,5 millióan használják, ez a szlovák internethasználók 85 százalékát jelenti. Erre a piaci pozícióra akarunk építeni a jövőben is.”

több

Az év első felében az Axel Springer új mérföldköveket ért el a digitális növekedés terén

A kiigazított EBITDA 11,7 százalékkal nőtt az előző évhez képest / 5,9 százalékos bevételnövekedés / A digitális tevékenységek 9,4 százalékos szerves növekedést értek el / Az Apróhirdetési Média üzletágban a munkakereső portálok képezik a szerves növekedés motorjait / A BUSINESS INSIDER már az első félévben elérte a nyereségküszöböt / A BILDplus digitális előfizetőinek száma első ízben haladta meg a 400.000-et / Az Apróhirdetési Média üzletág szerves értékesítési előrejelzését pozitív irányban módosítottuk; a csoport egész éves előrejelzése megerősítést nyert

Az Axel Springer 2018 első felében sikeresen folytatta digitális üzleti tevékenységeinek bővítését: az első hat hónapban az értékesítés 9,4 százalékos szerves növekedését könyvelhette el. A bevétel-elszámolás terén alkalmazott IFRS 15 számviteli szabvány alapján ez az értékesítés a csoportbevételek 69 százalékát és a hirdetési bevételek 85 százalékát tette ki. A digitális tevékenységek részaránya a kiigazított csoportos EBITDA-ban 80 százalékra emelkedett. Összességében az Axel Springer az első félévben 5,9 százalékkal, 1,560,9 millió euróra növelte a csoport bevételeit (az előző évi 1.474,2 millió euróhoz képest). Ennek oka elsősorban az Apróhirdetési Média üzletág („Classifieds Media”) rendkívül dinamikus növekedése volt. A konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított csoportos vállalati árbevétel 4,3 százalékkal haladta meg az előző évit.

Az első félév során a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) egyszeri hatásokkal kiigazított értéke 11,7 százalékos növekedést ért el, s így 354,5 millió eurót tett ki (az előző évi 317,2 millió euróhoz képest). Mindhárom üzletágunk (Apróhirdetési Média / Hírmédia / Marketing Média) kivette a részét az árbevétel növekedéséből. Ami a szerves – azaz a konszolidációs és árfolyamhatásokkal, valamint az új IFRS 16 számviteli szabvány hatásával kiigazított – árbevételt illeti, a kiigazított EBITDA 3,7 százalékkal nőtt. A kiigazított EBITDA-n elért árrés így enyhén – 22,7 százalékra – emelkedett (az előző évi 21,5 százalékhoz képest).

Az erős első félév alapján az Igazgatótanács pozitív irányban módosította az Apróhirdetési Média üzletágra vonatkozó éves előrejelzését, s így jelenleg az alacsony kétszámjegyű százalékos tartományban várható az értékesítés szerves növekedése; szemben a korábban elvárt magas egyszámjegyű–alacsony kétszámjegyű százalékos növekedéssel. A többi üzletágban az előrejelzés változatlan marad. Ezenkívül az Igazgatótanács megerősítette a 2018. évre vonatkozó csoportos előrejelzéseit: a bevételi oldalon alacsony és közepes egyszámjegyű százalékos növekedésre számít, amely szintén szerves növekedésként érhető el. Az Axel Springer továbbra is az alacsony kétszámjegyű százalékos tartományban számít a kiigazított EBITDA növekedésére. A csoport továbbra is az egy részvényre jutó kiigazított eredmény alacsony – közepes egyszámjegyű növekedésére számít. A kiigazított EBITDA és az egy részvényre jutó eredmény egyaránt – várhatóan – a közepes és a magas egyszámjegyű százalékos tartományokban ér el szerves növekedést.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója így nyilatkozott: „Befektetünk és gyarapodunk. Különösen az Apróhirdetési Média üzletág ért el dinamikus növekedést, s így meghatározó szerepet játszott az Axel Springer első félévi sikerében. A Hírmédia üzletágban a BUSINESS INSIDER már az első félévben elérte a nyereségküszöböt. Ez egy igazi mérföldkő, amelyből jól látható, hogy egyre növekvő mértékben tudjuk hasznosítani az újságírói tartalmakat a digitális világban.”
A csoport munkavállalóinak átlagos létszáma az első félévben 4,6 százalékkal, 16.377-re emelkedett (az előző évi 15.664-ről).

A konszolidált nettó jövedelem jelentős növekedése

Az első félévben az egyszeri hatásokkal, értékcsökkenéssel, amortizációval és értékvesztéssel kiigazított konszolidált nettó eredmény 169,3 millió eurós értékkel gyakorlatilag változatlan maradt (előző év: 169,5 millió euró). A részvényenkénti kiigazított nyereség 1,36 eurót tett ki, szemben az előző évi 1,38 euróval; szerves alakulása – -0,7 százalékkal – szintén nagyjából állandó maradt. A kiigazítás előtti konszolidált nettó eredmény jelentősen – 58,7 százalékkal – nőtt, 185,6 millió euróra (előző év: 116,9 millió euró). Ennek oka egyfelől az Aufeminin Csoport részvényei értékesítésének, másfelől az Axel Springer – a berlini toronyházból az Axel Springer Pensionstreuhandvereinba történő – átköltözésének egyszeri hatásában keresendő.

A szabad cash-flow meghaladja az előző évi értéket

Az első negyedév erőteljes növekedése nyomán a szabad cash-flow az első félévben 4,9 százalékkal, 171,1 millió euróra növekedett (előző év: 163,2 millió euró), nem számítva a vállalat telephelyein bonyolított ingatlanügyletek hatásait. A nettó adósság mértéke 2016. június 30-án 1,416.5 millió eurót tett ki (2017. december 31-én: 1.020,2 millió euró). Ennek hátterében elsősorban az új lízing-elszámolás első alkalmazása, valamint az Axel Springer Passage és az Axel-Springer toronyház bérbeadása állt. A májusban bevezetett előnyösebb finanszírozási feltételeknek köszönhetően az Axel Springer megnövekedett hosszú lejáratú hiteleszközökhöz nyert hozzáférést, amelyek összege 1.500,0 millió euró; ebből 2018. június 30-ig 475,0 millió euró került felhasználásra (2017. december 31-ig: 365,0 millió euró). Az első félév végén a társaság sajáttőke-aránya 44,3 százalék volt, szemben az előző évi 43,5 százalékkal.
Mint korábban bejelentésre került, 2018 májusában az Axel Springer a Doğan Holding részére eladta a török Doğan TV-ben fennmaradó 7 százalékos részesedését. Az első negyedévben a Doğan Holding megkezdte az összes médiatevékenység értékesítését a török Demirören médiacsoport részére. Az Axel Springer és a Doğan Holding akkor megállapodtak abban, hogy az eladási (put) opciók 160,0 millió eurós teljes vételáron, korán lehívhatóak lesznek.

Nőtt az összes üzletág eredménye – a Hírmédia üzletág fontos mérföldköveket ért el

2018 első félévében az Apróhirdetési Média üzletág 19,2 százalékkal, 585,2 millió euróra növelte árbevételét (előző év: 491,0 millió euró). Ennek hátterében a legfontosabb mozgatórugó az üzletág egészében – de különösen a munkakereső portálokon – megfigyelhető dinamikus tendencia állt, amely 11,3 százalékos növekedést eredményezett. Az üzletág kiigazított EBITDA-ja jelentősen, 11,7 százalékkal, 223,3 millió euróra nőtt (előző év: 199,9 millió euró). Az árbevétel és az eredmény jelentős mértékű növekedéshez a Logic-Immo francia ingatlanportál és a StepStone által megszerzett svéd Universum munkáltatói márkaépítő felvételének konszolidációs hatásai is hozzájárultak. A kiigazított szerves EBITDA 4,9 százalékkal növekedett. A márkák és termékek további növekedése céljából elvégzett beruházások ellenére az Apróhirdetési Média üzletág megtartotta a kiigazított EBITDA-árrés igen nyereséges, 38,2 százalékos (előző év: 40,7 százalék) szintjét.

A Hírmédia üzletág az első félévben kis mértékben, 732,0 millió euróra növelte az árbevételét (előző év: 725,4 millió euró). Ez elsősorban a digitális tevékenységek terén megvalósított erős növekedésnek volt köszönhető, különösen a nemzetközi színtéren. A BUSINESS INSIDER különösen jól teljesített: továbbra is dinamikus szerves növekedést könyvelt el, és már az év első felében elérte a nyereségküszöböt. A németországi digitális kínálat szintén tovább fejlődött. A BILD-plus digitális előfizetőinek száma júniusban 404.495-re nőtt (IVW, 2018. június). A WELTplus-szal e két digitális márka összességében közel 485 ezer ügyfelet számlál. A Hírmédia üzletágból származó kiigazított EBITDA az első félévben 2,3 százalékkal, 113,4 millió euróra nőtt (előző év: 110,9 millió euró). A szerves csökkenés 6,6 százalékos volt. A kiigazított EBITDA árrése 15,5 százalékra emelkedett, szemben az előző év 15,3 százalékával.

A Marketing Média üzletág bevételei 4,0 százalékkal, 217,8 millió euróra csökkentek (előző év: 227,0 millió euró). A konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított árbevétel 1,6 százalékkal haladta meg az előző évit. Az üzletág korrigált EBITDA-ja jelentősen, 15,7 százalékkal növekedett, 46,7 millió euróra (előző év: 40,4 millió euró). E fejlemény hátterében a 9,5 százalékos szerves árbevétel-növekedés állt, amelyhez a Bonial amerikai tevékenységeinek megszüntetése, valamint az Aufeminin és a finanzen.net eredményeinek javulása is hozzájárult. Az üzletág kiigazított EBITDA-árrése is jelentősen – 17,8 százalékról 21,4 százalékra – nőtt.

Sajtókapcsolat:

Jorg Keller
Tel.: +49 30 2591 77617; jorg.keller@axelspringer.de

több

2018Jul23

Telefonos ügyfélszolgálatunk tájékoztatása

Tájékoztatjuk tisztelt Olvasóinkat, hogy a Ringier Axel Springer Magyarország telefonos ügyfélszolgálatára 2018. július 2. és július 19. között beérkezett hívásokat technikai okok miatt nem tudtuk rögzíteni, a hanganyagok nem állnak rendelkezésre ebből az időszakból. Ez azonban semmilyen hátrányt nem jelent a zökkenőmentes ügyintézésre nézve, hiszen munkatársaink minden megkeresést fogadtak és kezeltek ebben az időszakban is.

Üdvözlettel: Ringier Axel Springer Magyarország Kft.

több

A Ringier Axel Springer Media AG szerződést kötött a No Fluff Jobs 44 százalékának felvásárlásáról és Lengyelország leginnovatívabb IT álláshirdetési weboldalával bővíti apróhirdetési portfólióját

2018. július 18-án a Ringier Axel Springer Media AG megállapodást kötött arról, hogy felvásárolja a lengyel IT piacra fókuszáló álláshirdetési platform, a nofluffjobs.com üzemeltetője, a No Fluff Jobs részvényeinek 44 százalékát. A portál a Ringier Axel Springer Media AG portfólióját gazdagítja majd és a cégcsoport digitális apróhirdetési szegmensét egészíti ki a közép-kelet-európai régióban. A terjeszkedéshez kapcsolódóan a Ringier Axel Springer Media AG Martis Istvánt, a Profession.hu CEO-ját nevezte ki álláspiaci apróhirdetési porfóliójának újonnan létrehozott csoportigazgatói posztjára, hogy a jövőben tovább fejlessze és bővítse a cégcsoport álláshirdetési szegmensét.

A No Fluff Jobs egy IT állásportál, amely egyedülálló módon kínál egységes és összehasonlítható álláshirdetéseket. A céget az a felfogás vezérli, hogy az egyszerűség, az átláthatóság és a hatékonyság jelentik azokat az alapvető sikertényezőket, amelyek új alapokra helyezhetik a IT-toborzás világát. A No Fluff Jobs kizárólag olyan részletes és összehasonlítható IT-s álláshirdetéseket tesz közzé, amelyeknek kötelező eleme a bérszint megadása, részletes információ a technológiai környezetről, valamint az extra juttatásokról.

Mark Dekan, a Ringier Axel Springer Media AG CEO-ja így nyilatkozott: “Egyedi megközelítési módjával és a csapat aziránti elkötelezettségével, hogy magasabb színvonalra emelje az IT toborzást, a No Fluff Jobs meggyőzött bennünket. Örölünk, hogy egy lengyel apróhirdetési vállalat partnerei leszünk és ennek köszönhetően kibővíthetjük a Ringier Axel Springer Media AG állásportáljainak körét. A sikeres hírmédia üzletágunk mellett a cégcsoporton belül egyre nagyobb jelentőséget kap a digitális apróhirdetési portfóliónk bővítése, amelynek élére Martis Istvánt kértük fel csoportigazgatónak. A Profession.hu CEO-jaként már bizonyította, hogy sikeresen tudja menedzselni és fejleszteni a Ringier Axel Springer Media állásportáljait. Kiemelkedő tapasztalatának köszönhetően újabb lendületet kaphat portfóliónk bővítése ebben a szegmensben.”

A No Fluff Jobs alapítói, Magdalena Gawlowska-Bujok és Tomasz Bujok maradnak a részvények fennmaradó 56 százalékának tulajdonosai, és tagságukat is megőrzik a vállalkozás menedzsmentjében. A cég székhelye változatlanul a lengyelországi Gdynia lesz. A No Fluff Jobs mintegy 25 fős létszámmal működik, és jelenleg az egyetlen olyan állásportál Lengyelországban, amely minden álláshirdetésében kötelezően közzéteszi az elérhető bérszintet is.

A No Fluff Jobs olyan állásportálokhoz csatlakozik a Ringier Axel Springer Media AG-n belül, mint a magyarországi Profession.hu, az Észtországban működő cvkeskus.ee üzemeltetője, a CV Keskus OÜ, a cvmarket.lv Lettországban, valamint a litván cvmarket.lt.

A No Fluff Jobs alapítója és CEO-ja, Tomasz Bujok így nyilatkozott: “Nagyon örülünk, hogy egyesíthetjük erőinket a Ringier Axel Springer Media AG-vel. Ez a partnerség elősegíti, hogy teljesítsük a küldetésünket és változást hozzunk az IT-toborzásba Lengyelországban és világszerte egyaránt. Erős stratégiai partnerünkkel büszkén nézünk a közös jövő elé.”

A No Fluff Jobs alapítója és COO-ja, Magdalena Gawłowska-Bujok: “A No Fluff Jobs mindig is az átláthatóságról, az őszinteségről és egymás tiszteletéről szólt. Ezeknek az értékeknek köszönhetően a platformunk a legkedveltebb IT-s állásportál lett Lengyelországban. Most nagy izgalommal vágunk bele egy új fejezetbe egy olyan partnerrel, aki ugyanezeket az értékeket vallja és hiszünk benne, hogy a java még csak most jön.”

A NoFluff Jobs oldalt 2014-ben alapították a lengyelországi Gdansk-ban. Mindössze négy éves működés után, 2018-ra a portál megváltoztatta hazájában az IT-toborzás sztenderdjeit. Az elmúlt tizenkét hónap során a nofluffjobs.com összesen több mint 5,5 millió oldalletöltést és 650 ezres látogatószámot ért el (forrás: Google Analytics, 2017.07.01. – 2018.06.30.). Ezidáig több mint 1500 cég mintegy 10.000 álláshirdetést tett közzé az oldalon. (forrás: Belső Adatmenedzsment Rendszer, időszak: 2015.01.01. – 2018.06.30.)

Digitális apróhirdetési szegmensének növekedése miatt a Ringier Axel Springer Media AG vezetősége Martis Istvánt nevezte ki álláshirdetési portfóliója csoportigazatójává. Martis István továbbra is CEO-ként vezeti majd a Profession.hu-t Budapesten, de egyúttal a Ringier Axel Springer teljes álláshirdetési portfólióját is irányítja majd.

Martis István diplomáját Budapesten, a Eötvös Loránd Tudományegyetem Jogtudományi Karán szerezte. Közel tíz évet töltött a humán erőforrás tanácsadás iparágban – dolgozott a magyar piacon, Közép-Kelet Európában és az Egyesült Államokban. 2008-ban csatlakozott a Profession.hu csapatához értékesítési vezetőként, 2012 óta irányítja teljeskörűen a céget. Magyaroszág piacvezető toborzási szolgáltatója 2015-ben került a Ringier Axel Springer Media AG portfóliójába.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

 

több