All Brands

Sajtóközlemények

A Noizz.hu tudja, mi a cool

Meglepő eredményeket hozott az online trendmagazin reprezentatív kutatása

„Mi a cool?” címmel reprezentatív kutatást végzett a Noizz.hu: az online trendmagazin azt térképezte fel, hogy melyek azok a márkák, szolgáltatások, tartalmak és tevékenységek, amelyeket a digitálisan fejlett fiatal felnőtt generáció – az úgynevezett connected nemzedék – menőnek tart. A 2017-es kutatás megállapításait a szerkesztőség beépítette a munkájába és az elmúlt néhány hónap alatt tesztelte, hogy a gyakorlatban az olvasói preferenciák miként támasztják alá a felmérés eredményeit.

A connected generáció, azaz a C nemzedék tagjai azok a 18-39 év közötti, a városi élet pörgős ritmusát életben tartó fiatalok, akik vevők a legmenőbb újdonságokra. Információforrásuk már nem a hagyományos média – ők a világhálón lógva, folyamatos „ON” üzemmódban tájékozódnak az élet dolgairól. A 2017-es reprezentatív kutatás során világosan körvonalazódott, hogy melyek azok a trendi márkák, csatornák és üzenet típusok, amelyeket az online magazin olvasóközönsége legszívesebben befogad.

Mi számít menőnek?

A digitális generáció tagjai egyértelműen márkarajongók. Iparági kategóriától függetlenül a legmenőbb brandnek a NIKE bizonyult az Adidas-szal karöltve, ezeket szorosan követi a Samsung és a Coca-Cola. A Noizz szerkesztősége alátámasztja ezt a népszerűségi listát: valóban komoly kattintásszámot ér el a Samsung és a Cola is, a sportmárkák közül pedig tavaly a Nike pörgött a legjobban a sneakereivel és őrült(en menő) cipőivel.

A folyamatos online jelenlétnek elengedhetetlen kellékei a technikai kütyük: a C generáció számára szinte elképzelhetetlen az élet okosóra, okostelefon, laptop és tablet nélkül – ezekből a legismertebb márkákat részesítik előnyben.

Persze nem minden a birtoklás: előszeretettel kattintanak vágyaik tárgyára, így a nagyon erős imidzsű prémium márkák – mint amilyen a BMW vagy a Honda – is megtalálják őket.

A legtrendibb divatmárka a ZARA és a Puma lett. A kozmetikai márkák közül a Nivea kapta a legtöbb szavazatot, második helyen a AVON, majd a Dove és a L’Oreal végzett. A Noizz tapasztalatai szerint beauty kategóriában kiemelkedően teljesítenek a haj- és körömápolással foglalkozó tartalmak.

Médiafogyasztás

A connected nemzedék megszállottan nézi a sorozatokat, nem feltétlenül TV-n. A magyar trash realityktől kezdve az angolszász sitkomokon és a klasszikus fantasy-ken át a nyomozós sagákig szinte mindenre vevők. Kedvelik a hősöket, legyenek azok kitaláltak vagy a sport nagy bajnokai. Ami a külföldi sorozatokat illeti, az elmúlt évek egyértelmű kasszasikere, a Trónok Harca viszi el itthon is a pálmát, utána pedig könnyed esti, általában a kereskedelmi TV csatornákon futó sorozatokat fogyasztják a magyar nézők. Az évek óta töretlenül sikeres mainstream sorozatok, mint a Barátok közt vagy az Éjjel-Nappal Budapest, máig megtartották vezető pozíciójukat C-generációs körökben is.

Sztárhírek

Tudjuk, hogy a digitálisan fejlett fiatal felnőttek többsége a Facebookon és a Messengeren éli társasági életét, és nagykanállal fogyasztja kedvenc Youtuberei és Instagram-sztárjai tartalmait. A felmérés szerint Tibi atya a legmenőbb Facebook-származású kultfigura körükben.

A 18-39 éves korosztály többsége Majkát említette a hazai könnyűzenei élet cool sztárjaként, vele a Halottpénz és a WellHello versengett a dobogós helyért. A külföldi könnyűzenei előadók közül Shakira megőrizte az évek óta tartó vezető pozícióját – ő büszkélkedhet a világ legnagyobb követőtáborával a Facebookon.

„Kedvenc külföldi sztár” kategóriában Brad Pitt-é és Angelina Jolie-é az aranyérem, magyar viszonylatban pedig Stohl András került a dobogó legfelső fokára. Érdekes eredmény, hogy a magyar színházi élet, valamint a magyar sikerfilmek aktív szereplőit – közöttük Csányi Sándort és Dobó Katát – is előszeretettel említették a válaszadók a menő sztárok sorában. Hazai televíziós, illetve rádiós műsorvezető kategóriában egyöntetű vélemény szerint Sebestény Balázs a leginkább cool figura. A legmenőbb magyar sportolónak Hosszú Katinka bizonyult.

Ami a sztárhírek fogyasztását illeti, a Noizz.hu tapasztalata szerint az olvasók nem a konkrét celebekhez ragaszkodnak, hanem a sztorikhoz, tehát a kattintásszámot az aktualitás a és sztárélet rendhagyó fordulatai hozzák, nem elsősorban a nevek.

Van remény: a sport is menő!

Digitális megoldásokat preferáló fiatalokról beszélünk, ezért meglepő lehet az a kutatási eredmény, miszerint a többség legszívesebben sporttal és kirándulással tölti szabadidejét – úgy tűnik tehát, hogy a sport is menő. Igen divatos a futás és a kocogás a városi célcsoport körében, és a kerékpározás is előkelő helyet ért el a rangsorban. És valóban: a Noizz tartalomszerkesztői szerint is kiemelkedően teljesítenek a kerékpáros és a jóga hírek, azaz fittnek lenni még mindig cool.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millenniumi célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
Ringier Axel Springer Magyarország Kft.
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

több

Egy év alatt megsokszorozta elérését az EgészségKalauz.hu

Saját gyártású infóvideókkal hódít az egészségportál a közösségi médiában

Egy év telt el azóta, hogy az EgészségKalauz.hu a Ringier Axel Springer Magyarország portfóliójába került. Az egészségportál azóta megsokszorozta elérését és ismertsége is javult: napi 41.000 egyedi látogatószámmal, 70.000 fős közösségi követőtáborával és saját gyártású infóvideóival egyike a legismertebb hazai egészségügyi tematikus weboldalaknak.

2017 év elején a Ringier Axel Springer Magyarország úgy döntött, hogy médiakínálatát egy egészségportállal gazdagítja. Így éppen egy évvel ezelőtt, 2017. március 19-én már a Ringier Axel Springer égisze alatt kezdte legfrissebb tartalmait publikálni az EgészségKalauz.hu az egészséges életmód iránt érdeklődőknek.

A megváltozott médiafogyasztói szokásokat kiszolgáló újmédiás tartalmaknak és a vizuális frissítésnek köszönhetően az elmúlt tizenkét hónap alatt az EgészségKalauz.hu komoly eredményeket ért el. Egyedi látogatószáma megháromszorozódott, 13.000 RU-ról napi 41 000 RU-re, Facebook rajongóinak tábora pedig duplájára ugrott: jelenleg, 2018 márciusában, mintegy 70.000 főt számlál.

A portál támogatott ismertsége is javult az elmúlt év során: a Szinapszis Piackutató Intézet 2018 márciusában bemutatott felmérése szerint a laikus olvasóknak szóló egészségügyi website-ok rangsorában az EgészségKalauz.hu az előkelő 3. helyen áll a páciensek és az orvosok említéseiben egyaránt, osztozva a dobogón a legnagyobb, évtizedek óta működő tematikus portálokkal.

A Ringier Axel Springer-portfólió négy lapjában – a Blikk napilapban, a Blikk Nők magazinban, a Kiskegyedben, valamint a tvr-hét műsorújságban – megjelenő havi Egészségkalauz melléklet még nagyobb olvasottságot és országos lefedettséget biztosít az egészségügyi tartalmaknak. Így, portfólió szinten, havonta mintegy 3 millió olvasót ér el a termék.

Az EgészségKalauz.hu egyedi tartalmát azok a saját, Ringier Axel Springer-gyártású rövid egészségügyi és életmód tematikájú infóvideók jelentik, amelyekkel a website elsőként és ebben a médiapiaci szegmensben egyelőre egyedüliként jelent meg 2017-ben. Az infóvideók látványosan, szemléletesen és könnyen követhetően mutatják be az egészségügyi hiányállapotokat, problémákat és kezelésük módját – természetesen a páciensek szemszögéből.

2018 tavasza teljes modernizációt hoz az EgészségKalauz.hu számára. Ennek részeként teljes dizájnváltásra és tartalmi átstrukturálásra kerül sor, ugyanakkor a site megőrzi legsikeresebb szolgáltatásait és a jövőben még több videós ismertető anyaggal jelentkezik.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millenniumi célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
Ringier Axel Springer Magyarország Kft.
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

több

Az Axel Springer árbevétele és üzleti eredménye 2017-ben jelentős mértékben növekedett

A vállalat elérte üzleti és stratégiai céljait / Árbevételének szerves növekedése: 6,3 %
/ Hirdetések kiigazított EBITDA-ja: 8,5 % / Növekedés mindegyik üzletágban / A digitális média szerves profitnövekedése: 12,5 % / A megajánlott osztalék részvényenként 2,00 euróra emelkedett / 2018-ra a kiigazított EBITDA és a kiigazított, egy részvényre jutó nyereség szerves növekedése 5-9 százalék körül várható.
 

Az Axel Springer következetesen megvalósította stratégiáját és elérte a Vállalatcsoportnak a 2017-es üzleti évre kitűzött összes célját. A szerves növekedés előtérbe helyezése, a meglévő portfóliók közötti szinergiák kihasználása és a célzott felvásárlások meghozták az eredményt: A tárgyévben minden üzletág értékesítése és nyeresége növekedett. A digitális üzleti modellek különösen hozzájárultak ehhez a fejlődéshez. Az elmúlt üzleti év során ezek realizálták az árbevétel 71,5 százalékát, a hirdetési bevételek 87,1 százalékát és a kiigazított konszolidált EBITDA 80,0 százalékát. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva a digitális tevékenységek jelentős, 12,5 %-os árbevétel növekedést értek el.

Összességében az Axel Springer vállalati árbevétele 8,3 %-kal növekedett. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva az árbevételek növekedése 6,3 % volt. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) a beszerzési árallokációkkal és egyszeri hatásokkal kiigazított értéke 8,5 %-os növekedést ért el. Az egy részvényre jutó nyereség 8,1 %-kal emelkedett. Az Axel Springer ezáltal teljesítette a 2017. üzleti évre kiadott éves előirányzatát. A 2017-es üzleti évre az Igazgatótanács és a Felügyelőbizottság azt a javaslatot viszi a Részvényesek Éves Közgyűlése elé, hogy az osztalékot emeljék fel részvényenként 2,00 euróra (előző év: részvényenként 1,90 euró).

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója így nyilatkozott:  „Árbevétele és EBITDA-ja jelentős szerves növekedésével az Axel Springer - mint erőteljesen növekedő digitális vállalat -  fejlődésének új szakaszába lépett. Legyen szó az aktuális világhírekről, lakáskeresésről vagy álláskeresésről - a mi cégünk megbízható, információt, szórakoztatást és útmutatást kínál, a legkülönbözőbb élethelyzetekben.  Ebben az évben továbbra is erre a sikeres modellre építünk.”

Az előző üzleti évben az Axel Springer kiemelt feladatként tovább erősítette jövedelmezőségét. Kihasználva a meglévő portfóliók adta lehetőségeket, az Apróhirdetési Média üzletág különösen erős szerves növekedésről adott számot. Ezenkívül ez az üzletág célzott felvásárlásokkal tovább erősítette piacvezető szerepét. Az előző üzleti évhez képest a Hírmédia üzletág szerény árbevétel növekedést mutatott fel a továbbra is kihívásokkal jellemzett üzleti környezetben. E fejlődésben döntő szerepe volt a márkák vonzerejének és az internetes üzletág hozzájárulásának. A Marketing Média üzletágban a 2017-ben végrehajtott számos portfólió-optimalizálás utat nyitott az üzletág folyamatos pozitív fejlődése számára.

Konszolidált üzleti eredmények részletesen: Erős árbevétel és nyereségnövekedés

Az elmúlt üzleti évben az Axel Springer jelentősen, 8,3 %-kal növelte konszolidált árbevételét, amely így 3.562,7 millió eurót tett ki (előző év: 3.290,2 millió euró). Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva az árbevétel növekedése 6,3 % volt. A kiigazított EBITDA 8,5 %-kal 645,8 millió euróra emelkedett  (előző év: 595,5 millió euró). A 18,1 %-os kiigazított EBITDA árrés ugyanolyan magas szinten volt, mint az előző évben.
A tárgyidőszakban az Axel Springer által elért konszolidált nyereség 378,0 millió euró volt. Az azt megelőző év nyereségét (450,0 millió euró)  befolyásolta a svájci tevékenységek Ringier-vel kialakított közös vállalatba integrálásának, a CarWale értékesítésének és a hamburgi épületnek az egyszeri pozitív hatása. Az egy részvényre jutó nyereség 2017-ben 3,19 eurót tett ki (előző év: 3,94 euró). Az egyszeri hatásokkal és a beszerzési árallokációk értékvesztésével kiigazított konszolidált nettó jövedelem 9,2 %-kal volt magasabb az előző évinél, és 327,5 millió eurót tett ki (előző év: 299,9 millió euró). Az egy részvényre jutó kiigazított nyereség 8,1 %-kal 2,60 euróra emelkedett (előző év: 2,41 euró).
Az alkalmazottak átlagos létszáma 15.323-ról 15.836-ra emelkedett. Ennek elsődleges oka új alkalmazottak felvétele az Apróhirdetési Média és a Marketing Média üzletágakban.

Előrejelzés 2018-ra: Az árbevétel és a kiigazított EBITDA növekedése várható

A 2018-as üzleti évre a Vállalatcsoport arra számít, hogy az árbevétel 2-5 százalék körül fog emelkedni. Az árbevétel szerves növekedése, ami tartalmazza a konszolidációs és árfolyam kiigazításokat, valamint az új IFRS 16 számviteli szabvány hatását, szintén 2-5 százalék körül várható. A kiigazított EBITDA növekedése az alsó kétjegyű százaléksáv szintjén várható. A részvényenkénti kiigazított nyereség tekintetében az Axel Springer arra számít, hogy a növekedés 2-5 százalék körül lesz. A kiigazított EBITDA és a kiigazított egy részvényre jutó nyereség szerves növekedése 5-9 százalék körül várható.
Az Apróhirdetési Média szegmens árbevétele várhatóan el fogja érni a kétjegyű százalékos szintet. Ugyanez vonatkozik a kiigazított EBITDA-ra is, ahol a Vállalatcsoport szintén kétjegyű százalékos növekedést prognosztizál. A szerves növekedés a felső egyjegyű, alsó kétjegyű százaléksávban várható, az informatikába, a marketingbe és az értékesítésbe történő jelentős beruházások ellenére.
A Hírmédia árbevétele várhatóan csökkenni fog, és 2-5 százalék körül várható. Az év közepétől a Szlovákiában történt print portfólió értékesítése miatt fellépő dekonszolidációs hatások is szerepet fognak játszani ebben. A Vállalatcsoport arra számít, hogy a kiigazított EBITDA 4-7 százalék körül fog növekedni. A szerves fejlődést illetően várhatóan 2-5 százalék körüli csökkenés várható.
A Vállalatcsoport számítása szerint a Marketing Média üzletág árbevétele várhatóan csökkenni fog és a 7-9 százalék körül alakul, miután jelentős hatással lesz rá az aufeminin értékesítésének várható befejezése Franciaországban. A kiigazított EBITDA várhatóan 7-9 százalék körül lesz, szerves alakulása pedig 2-3 százalék körül várható.
Ami a Szolgáltatások/Holding szegmenst illeti, az Axel Springer kalkulációja szerint piaci tényezők miatt a 3-7 százalék körüli csökkenés várható. A kiigazított EBITDA várhatóan javulni fog, és 2-5 százalék körül várható. A szerves fejlődést illetően  3-7 százalék körüli csökkenés várható.

A Digitális Média és a Nemzetközi Üzletág képezik a szerves nyereségnövekedés motorját

Az elmúlt üzleti évben a digitális üzleti modellek döntő mértékben járultak hozzá a Vállalatcsoport növekedéséhez. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva a cégcsoport 12,5 %-os árbevétel-növekedést ért el.
A tárgyidőszakban a nemzetközi üzletág szintén nagyon dinamikusan fejlődött. A nemzetközi üzletág árbevételei 12,5 %-kal, 1.759,8 millió euróra emelkedtek (előző év: 1,564.3 millió euró). A konszolidált árbevételben való részarányuk így, az előző évi 47,5 %-kal szemben, 49,4 %-ra emelkedett.
A hirdetési bevételek 13,4 %-kal, 2.521,3 millió euróra emelkedtek (előző év: 2.223,1 millió euró). Ez az emelkedés az összes üzletág pozitív fejlődésének tudható be. A digitális tevékenységek itt is folytatták térnyerésüket.
A konszolidált hirdetési bevételekben a részarányuk 87,1 %-ot tett ki (az előző év: 84,8 %). Piaci tényezők miatt a terjesztési bevételek 2,1 %-kal kissé csökkentek és 633,0 millió eurót tettek ki (előző év: 646,9 millió euró).
A növekvő digitális terjesztési bevételek még nem tudták teljes mértékben kompenzálni a nyomtatott kiadványok csökkenő bevételeit. Dekonszolidációs hatások miatt az egyéb bevételek 2,8 %-kal 408,3 millió euróra csökkentek (előző év: 420,2 millió euró). Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva majdnem az előző évi szinten maradtak (-0,8 %).

Nőtt az összes üzletág árbevétele és eredménye

Az elmúlt üzleti évben az Apróhirdetési Média üzletág továbbra is a Vállalatcsoport növekedésének motorja volt mind az árbevétel, mind az üzleti eredmény tekintetében. Az árbevétel növekedése 14,6 % volt és 1.007,7 millió eurót tett ki (előző év: 879,5 millió euró). Nagy szerepe volt ebben a dinamikus üzletfejlesztésnek, különösen az állás- és ingatlanportálok esetében, és ezt a 12,7 %-os szerves növekedés is jól mutatta.
A kiigazított EBITDA erős növekedést mutatott: 354,6 millió euróról 413,2 millió euróra emelkedett, a növekedés így az előző évhez képest 16,5 % volt. Az árbevétel konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított szerves növekedése 14,7 % volt. Az árrés is pozitívan alakult és elérte a rendkívül nyereséges 41,0 %-ot (előző év: 40,3 %).

A Hírmédia üzletág az előző évihez képest 1,9 %-kal 1.509,8 millió euróra növelte az árbevételét (előző év: 1.481,6 millió euró). Ezt a fejlődést jól mutatta a BUSINESS INSIDER látványos növekedési dinamikája. Jelentős éves reklámbevételeikkel a németországi BILD és WELT márkák szintén hozzájárultak az üzletág sikeréhez. 2018 januárjában befejeződött a korábbi N24 televíziós csatorna integrálása az új WELT esernyőmárka alatt. A WELT multimédiás kínálata így jól példázza az Axel Springer vállalatcsoport orientált megközelítését, hogy többféle csatornán át kínálja és értékesíti médiakínálatát.

Az év második felében kivitelezett jelentős átszervezés költségei és a nyomtatott termékek általánosan hanyatló piaca ellenére a kiigazított EBITDA 2.0 %-kal emelkedett, 214,4 millió euróról 218,8 millió euróra. A kiigazított szerves EBITDA 3,2 %-kal volt alacsonyabb az előző évinél. A 14,5 %-os árrés  az előző évi (14,5 %) szinten maradt.

A Marketing Média szegmens árbevétele 984,5 millió euró volt, ami 15.0 %-os emelkedést jelentett (előző év: 856,2 millió euró). A negyedik negyedévben ez az AWIN és az affilinet Teljesítmény Marketingbe való integrálásának is köszönhető volt. Az árbevétel konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított szerves növekedése az üzleti évben 12,4 % volt.A kiigazított EBITDA jelentősen, 16,3 %-kal 95,6 millió euróra emelkedett  (előző év: 82,2 millió euró). Az üzletágban a szerves kiigazított EBITDA növekedés 8,4 % volt. A 9,7 %-os árrés az előző évi (9,6 %) szinten maradt. A célzott beruházásoknak, értékesítéseknek és átszervezésnek köszönhetően az üzleti sikereken túl a Marketing Média üzletág a 2017-es üzleti évben tovább optimalizálódott, ami életképes szervezetet biztosít számára a jövőre nézve. Ezeknek az intézkedéseknek jól látható közelmúltbeli eredménye volt az aufeminin S.A-ban meglévő befektetés értékesítésének kezdeményezése.

A Szolgáltatások/Holding üzletágban az árbevétel az üzleti évben 16,8 %-kal 60,7 millió euróra csökkent (előző év:  72,9 millió euró). A kiigazított EBITDA az előző évi -55.7 millió euróról -81,7 millió euróra változott.

A szabad cash-flow jelentősen bővült, a pénzügyi alapok tovább erősödtek
A tárgyidőszakban az Axel Springer szabad cash-flowját, az ingatlanügyletek hatását figyelmen kívül hagyva, 48,5 %-kal, 341,1 millió euróra növelte (előző év: 229,7 millió euró. A nettó adósság mértéke 2017. december 31-én 1.020,2 millió euró volt, és így kissé alatta maradt a 2016. december 31-i 1,035,2 millió euró értéknek. A 2017-es üzleti év végén a Vállalatcsoport fel nem használt rövid- és hosszúlejáratú hitelei összesen 855,0 millió eurót tettek ki (2016. december 31-én: 840,0 millió euró). Ezáltal Axel Springer tovább erősítette pénzügyi alapjait. A társaság sajáttőke aránya tovább javult, és a beszámoló időpontjában 43,5 % volt (előző év: 40,9 %).

Sajtókapcsolati referens:
Julia Sommerfeld
Tel: +49 30 2591 77613 julia.sommerfeld@axelspringer.de

 

több

Tizedik alkalommal adták át a GLAMOUR Women of the Year díjakat

Tizedik születésnapját ünnepelte a GLAMOUR magazin neves díjátadója, a Women of the Year. A Várkert Bazárban megrendezett eseményen idén is hét kategóriában hirdettek győztest. Az év énekesnőjét, Az év színésznőjét, Az év vállalkozóját, Az év lakberendezőjét, Az év divattervezőjét és Az év közösségi média sztárját az olvasók szavazhatták meg, míg Az év hősnőjét a szerkesztőség választotta meg.

Több mint 65 ezer szavazatot adtak le az olvasók kedvenc jelöltjeikre, több kategóriában nagyon szoros verseny alakult ki, alig néhány száz, volt ahol csak ötven vokson múlt a végeredmény. A március 1-jén megrendezett gálán ünnepélyes keretek között vehették át a megtisztelő elismeréseket a nyertesek. Az év énekesnője Kollányi Zsuzsi lett, akinek a Swiss Laboratory képviseletében Schmidt Krisztián és Ruskó Zoltán adta át a díjat. Az idén debütáló Az év vállalkozója címet Burján Szafi nyerte, aki Király Viktortól vehette át az elismerést, emellett a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének különdíját is megkapta. A kategóriában még egy különdíjat kiosztottak, amit a Noizz.hu-tól Dukai Regina vehetett át. Tomcsányi Dóri Leonardo DiCapriohoz hasonlította magát, amikor Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség tulajdonosa átadta neki Az év divattervezőjének járó szobrocskát, hiszen eddig háromszor volt jelölt, de most nyert először. Hasonlóan fogalmazott Nikoletti Petra is, aki szintén nem először kapott jelölést Az év lakberendezője kategóriában, de azt most válthatta először díjra. Az elismerést Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezetője adta át.

Talán a legnagyobb izgalommal várt kategória Az év színésznője volt. Végül Borbély Alexandra vehette át a díjat, aki meghatódva mondta el köszönőbeszédében, hogy megtalálta azt a helyet, ahol van önbizalma: ezt jelenti neki a színészi pálya. Hihetetlen számára, hogy most magazinokban és címlapokon szerepelhet: „Én tényleg csúnya lánynak láttam magam, nagyon sokat jelent ez a nőiességemnek.” Csobot Adél is színpadra állhatott, aki 2016-os, Az év énekesnőjének járó díja után most Az év közösségi média sztárja lett. Az év színésznőjének járó díjat a C&A képviseletében Mihalik Andrea, míg Az év közösségi média sztárjának járó elismerést Forgács Mariann, a Be Social alapítója nyújtotta át.

A GLAMOUR minden évben átadja Az év hősnője díjat is, ezt idén a Nők A Nőkért Együtt Az Erőszak Ellen Egyesület vehette át Maróy Krisztinától.  A főszerkesztő beszédében is kitért arra, mennyire fontos, hogy téma legyen a nők és férfiak közötti esélyegyenlőség, és hogy a nők kiálljanak egymásért.

A díjátadón a jelöltek és kísérőik mellett az elmúlt tíz éve díjazottjai, valamint számos hazai híresség is együtt ünnepelt. Többek között Lilu, aki az est műsorvezetője is volt, valamint Osvárt Andrea, Marton Adrienn és Edvin Marton, Epres Panni, Trokán Nóra, Nyári Dia, Nagy Alexa, Nagy Adri, Lipcsei Betta, Szabó Dóra, Sarka Kata.
 

több