All Brands

Sajtóközlemények

2017Sep13

A HarperCollins kiadói csoport bejelentette a HarperCollins Magyarország megalakulását

A HarperCollins kiadói csoport 2017. szeptember 7-én jelentette be, hogy megalakult a HarperCollins Magyarország. A Harlequin Magyarország Kft. és vegyesvállalati partnere, a Vinton Kft. több mint 25 éven át működtek sikeresen Magyarországon Dr. Bayer József ügyvezetése alatt, aki az utóbbi cég társtulajdonosa is egyben. A vegyesvállalati együttműködés a mostantól érvényes új cégnév mellett is megmarad a jövőben.

Az együttműködés keretében folytatódik a romantikus történetek kiadása, illetve a kiadói tevékenység bővítése a HarperCollins és a Harlequin kiadványaival és helyi szerzők műveivel.

„200 éves történetével a HarperCollins stabil hátteret biztosít számunkra, hogy bővíteni tudjuk kiadói tevékenységünket és új műfajok irányába is nyissunk” - mondta Vaskó Beatrix, a HarperCollins Magyarország kiadványainak főszerkesztője. „Lehetőségünk nyílik arra, hogy a New York Times bestseller listájának szerzőit, így pl. Daniel Silvát, Karin Slaughtert, Don Winslow-t és Nora Roberts-et képviseljük a magyar piacon. Természetesen továbbra is fontos része munkánknak az olvasók örökzöld kedvenceinek – a Romana, Júlia, Szívhang, Tiffany, Bianca – kiadása, amelyek változatlanul a Harlequin brand alatt jelennek meg.” – tette hozzá a főszerkesztő.

A HarperCollinsról
A HarperCollins kiadói csoport a világ második legnagyobb könyvkiadója, 18 országban folytatja tevékenységét. A kétszáz éves múltra visszatekintő HarperCollins világszerte évente mintegy 10.000 új könyvet ad ki 120 márkanév alatt, összesen 17 nyelven. Nyomtatott és digitális katalógusában több mint 200.000 kiadvány címe szerepel. A számos műfajban alkotó, HarperCollinshoz köthető szerzők között megtalálhatók Nobel-díjasok, Pulitzer-díjasok, National Book-díjasok, Newbery és Caldecott irodalmi díjasok, illetve Man Booker-díjasok. A New York-i székhelyű HarperCollins a News Corp (NASDAQ: NWS, NWSA; ASX: NWS, NWSLV) leányvállalata. Az interneten a corporate.HC.com címen érhető el.

Kapcsolat:
Vaskó Beatrix főszerkesztő
HarperCollins Magyarország
1122 Budapest, Városmajor u. 11.
beatrix.vasko@harpercollins.hu
 

több

Eredményes első félévi teljesítményét követően az Axel Springer megemeli bevételi előirányzatát

Az EBITDA jövedelmezőségi mutató 16,2 %-kal nőtt / Jelentős bevételnövekedés az apróhirdetési üzletág és a fizetős üzleti modellek terén / 6,9 %-os árbevétel növekedés / A digitális média szerves növekedése 10,7 % / Megemelt bevételi előirányzat

Az Axel Springer első három hónapban mutatott pozitív gazdasági fejlődési trendje a második negyedévben is folytatódott, ezzel jelentősen növelte mind az árbevételét, mind a működési bevételeit. Ennek hajtóereje a digitális üzletág folyamatos dinamikus növekedése, melynek szerves növekedése 2017 első félévében 10,7 %-ot tett ki. Ezáltal ez az üzletág realizálta a cég összbevételeinek 70,6 %-át. Továbbá a digitális tevékenység részesedése az EBITDA jövedelmezőségi mutatóban 77,1 %. Az első félévben Axel Springer 6,9 %-kal, 1.695,0 millió euróra növelte összbevételét (előző év: 1.585,3 millió euró).  E növekedéshez mindhárom operatív üzletág hozzájárult. A konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva, az előző év azonos időszakával összevetve a teljes árbevétel 4,7 %-kal növekedett.

Az Axel Springer jelentősen növelte a kamatok, adók, leírás és amortizáció előtti jövedelmét (EBITDA), mely a nem ismétlődő hatásokkal kiigazítva 16,2 %-kal 317,2 millió euróra növekedett (előző év: 272,9 millió euró).   Az apróhirdetési üzletágon túl, melynek az EBITDA mutatója 16,6 %-kal emelkedett, ez a fizetős üzleti modellek erős, 33,6 %-os növekedésének tudható be. A Vállalatcsoport EBITDA jövedelmezőségi rátája 17,2 %-ról 18,7 %-ra növekedett.  Az igen sikeres első félév után az Axel Springer megemeli bevételi előirányzatát: az egész évre vonatkozóan az EBITDA és az egy részvényre jutó kiigazított hozam növekedése jelenleg a 7-9 százalékos tartományban várható, míg előzőleg a növekedést az 5-9 százalékos sávba várták.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója szerint: “Beruházásaink, különösen amelyeket a nemzetközi digitális üzletágban realizáltunk, egyre inkább kifizetődnek. Kiemelten mutatja ezt az apróhirdetési üzletág folytatódó kiváló növekedése.

A fizetős üzleti modellek szintén két erős negyedévet tudhatnak maguk mögött, melynek alapja a BUSINESS INSIDER tevékenységének tartós növekedési lendülete, valamint a BILD 65. évfordulójára kiadott “BILD für Alle” (“BILD mindenkinek”), amely a legnagyobb példányszámban terjesztett BILD szám volt a lap eddigi történetében.”

A digitális tevékenység folyamatos bővülésének köszönhetően a vállalatcsoport átlagos alkalmazotti létszáma 4,5 %-kal 15.664 főre emelkedett (előző év: 14.986).

A kiigazított nettó jövedelem jelentősen emelkedik

A pozitív gazdasági fejlődést a nem ismétlődő hatásokkal és a beszerzési ár allokációk értékvesztésével kiigazított nettó jövedelem is alátámasztja. Az első félévben ez a mutató 15,9 %-kal, 169,5 millió euróra emelkedett (előző év: 146,2 millió euró).  Az egy részvényre jutó kiigazított hozam 15,4 %-kal javult, 1,20 euróról 1,38 euróra. A kiigazítás nélküli nettó jövedelem 116,9 millió eurót tett ki, az előző év azonos időszakára eső 273,2 millió euróval szemben. Az előző évi értéket jelentős egyszeri hatások befolyásolták, úgymint a svájci Ringier Axel Springer Schweiz AG megalapítása és a CarWale értékesítése. A kiigazítás nélküli egy részvényre jutó hozam 0,95 euró (előző év: 2,41 euró).

Optimalizált pénzügyi feltételek

Az első félévben a szabad pénzeszközök az ingatlanpiaci tranzakciók nélkül 24,4 %-kal, 163,2 millió euróra emelkedtek (előző év: 131,2 millió euró).   Részben az április osztalékfizetés miatt 2017. június 30-án a nettó adósság 1234,7 millió euróra emelkedett, szemben a 2016. év végi 1035,2 millió euróval. A pénzügyi feltételek további optimalizálása érdekében az Axel Springer 2017 májusában elvégezte meglévő váltóinak (Schuldschein) törlését, konverzióját és ismételt kibocsátását. Ennek következtében az átlagkamat javult, az átlagos lejárati idők növekedtek, és a finanszírozási volumen 428 millió euróval emelkedett. Az 1.500 millió eurót kitevő jelenlegi hosszúlejáratú hitelekből június végéig 460 millió euró felhasználása történt meg (2016 végén ez 680 millió euró volt). 2017. június 30-án a saját tőke aránya 39 % volt, szemben a 2016 év végi 40,9 %-kal.

A bevételek minden üzletágban növekedtek

Az apróhirdetési üzletág fejlődése az elmúlt fél évben nagyon kedvező volt. A bevételek 15,6 %-kal 491 millió euróra emelkedtek (előző év: 424,7 millió euró). A 11,8 %-os szerves növekedés hátterében elsősorban az állás és ingatlan portálok jelentős bővülése állt. A főleg a Land&Lesure integrációjából eredő konszolidációs hatások szintén hozzájárultak ehhez. Az apróhirdetési szegmens EBITDA értéke jelentősen, 16.6 %-kal 199.9 millió euróra növekedett, szemben az előző év azonos időszakában elért 171.4 millió euróval. A konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított EBITDA 13,3 %-kal növekedett. Kissé tovább javuló, 40,7 %-os EBITDA rátájával (előző év: 40,4 %) az apróhirdetési szegmens továbbra is a Vállalatcsoport legjövedelmezőbb szegmense maradt.

Erős év eleji kezdés után a fizetős üzleti modellek szegmens a második negyedévben tovább fokozta pozitív lendületét. A BILD sikeres különkiadása a második negyedévben szintén hozzájárult ehhez. Összességében az üzletág az első félévben 2,3 %-kal, 725,4 millió euróra növelte bevételeit (előző év: 709 millió euró). Ennek oka elsősorban a digitális tevékenységek erőteljes növekedése volt, különösen a nemzetközi digitális tevékenységek körében. A BUSINESS INSIDER gazdasági hírszolgálat felülmúlta az első három hónapban mutatott magas növekedési rátáját. Az eMarketer egyszeri konszolidációs hatásai szintén észlelhetők ebben. A digitális fizetős üzleti modellek növekedése bőven kompenzálta a nyomtatott üzletág piaci hatások miatti visszaesését. A bevételek növekedése és a kiadások fegyelmezett kezelése következtében az üzletág EBITDA értéke 33,6 %-kal 110,9 millió euróra növekedett (előző év: 83 millió euró).  A konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva a növekedés 20,7% volt. Az EBITDA ráta jelentősen, 11,7 %-ról 15,3 %-ra növekedett.

Axel Springer a marketing modellek szegmensben is erős növekedést ért el, melynek bevételei az első félévben 8,1 %-kal, 447,8 millió euróra emelkedtek (előző év: 414,1 millió euró). A konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított bevételek 10,9 %-kal emelkedtek. Az üzletág EBITDA értéke 40,4 millió eurót tett ki, az előző év azonos időszakára eső 46,5 millió euróval szemben. Ez az egyes eléréshez kötött marketing tevékenységnél tapasztalható, kihívásokkal teli piaci viszonyok miatt alakult így. Az üzletág EBITDA mutatója 9%-ra csökkent, az előző év azonos időszakára eső 11,2%-al szemben.

Kontaktszemély az Axel Springer SE sajtóügyeiben:
Julia Sommerfeld
Tel: +49 30 2591 77613
julia.sommerfeld@axelspringer.de

több

Konzorciumi megállapodást kötött a Ringier Axel Springer Magyarország Kft. (RAS) és az Oander

A magyar online kiskereskedelmi forgalom robbanásszerű növekedésével egyre több hagyományos vállalkozás ismeri fel a digitális értékesítés jelentőségét. A médiavállalat és az e-kereskedelmi megoldásokban, elsősorban webáruházak fejlesztésében tapasztalt cég együttműködése, a RAS/Oander Digital Transaction őket célozza majd átfogó szolgáltatáscsomagjával.

Az online piactérre lépő cégekben – legyenek azok multinacionális vállalatok vagy kkv-k – előbb-utóbb megfogalmazódik az igény az egyablakos ügyintézésre, tehát egy „one-stop shop” megoldásra. Nekik az a legnagyobb segítség, ha nemcsak egy webshopot kapnak, hanem a digitális ügynökségük teljeskörű szolgáltatáscsomaggal tudja támogatni az értékesítési tevékenységüket. Itt találkozik a RAS és az Oander tudása, hiszen közösen lefedik a teljes digitális tranzakciós folyamatot: az online márkaépítést, a közösségi elfogadottság elérését és végül a tényleges konverziót.

„Az Oanderben egy olyan partnert találtunk, amely több száz webáruház fejlesztésével a háta mögött nem csak a fejlesztésben és a digitális tranzakciós szolgáltatásokban, de az online stratégiaépítésben is jelentős tapasztalattal bír. Vezető médiavállalatként mindehhez nem csupán a hirdetési felületeinket, de marketing, közösségi média és BTL tapasztalatunkat is hozzá tudjuk tenni. A Blikk.hu, Glamour.hu, Egészségkalauz.hu és Noizz.hu oldalak tulajdonosaként a hatékony csatornáinkat is a kampányok integrált részeként tudjuk kezelni” - mondta Gerentsér Imre, a Ringier Axel Springer Magyarország digitális portfólió-igazgatója, aki a médiavállalat részéről irányítja az új együttműködést.

„A RAS-Oander konzorcium stratégiájának középpontjában minden esetben a lead generálás, a konverzió és a vevőelköteleződés áll. Az omnichannel megközelítésben az értékesítő cég több csatornán keresztül, egységes és összehangolt módon kommunikál a vásárlóival, miközben vonzza és elégedetté teszi őket a marketing tevékenységével. A mix fontos részét képezi a közösségi kommunikáció és azok a natív tartalmak, amelyeket az adott témához legközelebb álló RAS szerkesztőség biztosít a hirdetőknek. – nyilatkozta az együttműködés előnyeiről Ocskay László, a RAS / Oander Digital Transaction vezetője.

Az ügynökség összesen 70 szakértővel dolgozik a legkülönfélébb szakterületekről: front end fejlesztőktől a szervezeti tanácsadókon át a médiavásárlókig. Velük működnek együtt a RAS Magyarország Kft. különböző szerkesztőségei. A várakozások szerint az első közös projektek az egészségügyi, banki és retail szektor szereplőitől érkeznek majd.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millenniumi célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Az Oanderről

Az OANDER egy budapesti, e-commerce fókuszú digitális műhely. Az elmúlt 10 évben a csapat ergonómiai tervezői, grafikusai, rendszer tervezői, fejlesztői és produkciós szakemberei több mint száz webáruházat, vállalati site-ot és médiaportált hoztak létre és vezettek be a magyar e-kereskedelmi piacra.

több

Legyen a GEO fotósa - a nyaralás alatt is!

Júliusi lapszámában idei második fotópályázatát hirdette meg a GEO magazin. Ezúttal arra kíváncsi a szerkesztőség, hogyan örökíti meg olvasóközönsége a nyaralás emlékezetes pillanatait. A képbe zárt emlék bármi lehet, ami gazdaggá tette a nyári kikapcsolódást: tájak, élővilág, épületek, emberek, akár fesztiválok vagy ünnepek.

Első versenyét az április 22-i Föld napja alkalmából indította a magazin, hogy olvasóival közösen így ünnepelje a bioszféra sokszínűségét, egyúttal felhívja a figyelmet bolygónk szépségének törékenységére. A http://geopalyazat.hu website-on és a GEO közösségi oldalán meghirdetett tavaszi pályázatot komoly érdeklődés övezte: március-április során közel 300 pályázó több mint 1100 képet küldött a szerkesztőségnek. Közülük került ki az a három legjobbnak ítélt természetfotó, amelyet méltó helyen, májusi lapszámának tematikus oldalain publikált a GEO.

A magazin közösségi oldalán is aktívan zajlott a megmérettetés: minden résztvevő egy-egy fotóval gyűjtötte a like-okat, hogy bezsebelje a három közönségdíj egyikét. A Facebook-szavazásnak köszönhetően mintegy 230.000 social média felhasználó kísérte figyelemmel a pályaművek versenyét.

A tavaszi pályázat sikerét látva a szerkesztőség most folytatja a nyereményjátékot. A soron következő, július 7-től szeptember 15-ig tartó nyári fordulóban „Tartalmas nyaralás” témában várja a profi vagy amatőr felvételeket, hogy a legjobbakat az októberi lapszámban jelentesse meg és értékes tárgynyereményekkel díjazza.

Részletek a http://geopalyazat.hu site-on és a GEO Facebook oldalán olvashatók: www.facebook.com/GEO.Hungary.

több