All Brands

Sajtóközlemények

Tóth-Császár Gergely kiadóigazgató veszi át a Ringier Axel Springer Magyarország marketing területének vezetését

A Ringier Axel Springernél töltött öt év után Holczer Angéla marketingigazgató elhagyja a kiadóvállalatot és más szektorban folytatja karrierjét. A marketing szakterület irányítása Tóth-Császár Gergelyhez, a magazin portfólió kiadóigazgatójához kerül.

Holczer Angéla 2011-ben gyakornokként kezdte pályáját a Ringier Axel Springer Magyarország jogelődjénél, az Axel Springer Budapest Kiadói Kft.-nél, majd egyéves Big Four tapasztalatszerzés után 2013-ban marketing menedzserként tért vissza a médiavállalathoz. 2014-től a cég Hirdetési és Marketing Igazgatóságán belül vezette a szakterületet, amely 2017 januárjában vált önálló szervezeti egységgé. Angéla szakmai irányításával számos sikeres marketingkommunikációs projekt vette kezdetét, amelyeket 2018. június közepétől Tóth-Császár Gergely, a magazin üzletág kiadóigazgatója visz tovább, miközben megtartja korábbi üzleti felelősségi köreit is.

Tóth-Császár Gergely tizennégy éve oszlopos tagja a kiadóvállalatnak, illetve jogelődjeinek. Pályakezdőként érkezett 2004-ben az Axel Springerhez, kontrollerként és üzleti koordinátorként szerzett tíz éves tapasztalatot a lapkiadás területén. 2014-ben nevezték ki a magazin üzletág kiadóigazgatói posztjára, hogy a médiavállalkozás heti- és havilapjainak sikeres működtetését, szakmai és üzleti fejlesztését irányítsa.

„Nehéz szívvel fogadjuk el Holczer Angéla döntését, de tudjuk, hogy jó kezekbe kerül a marketing terület vezetése. Tóth-Császár Gergely kiadóigazgatónk egy összeszokott és önálló csapat vezetését veszi át, olyan munkatársakkal, akik továbbra is biztosítják majd a marketing tevékenység folyamatosságát. A teljes menedzsment nevében sok sikert kívánok Angélának szakmai pályája további építéséhez, Gergelynek pedig köszönöm, hogy elvállalta a felkérést a szakterület irányítására” – mondta dr. Király Mária, a Ringier Axel Springer Magyarország operatív igazgatója.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millennials célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

több

Első születésnapját ünnepli a Noizz.hu

Egy évvel ezelőtt indult el Magyarországon a Noizz.hu, a Ringier Axel Springer kiadó online médiaszolgáltatása, amely a digitálisan fejlett fiatal nemzedékhez szól. Az online magazin tartalmait ma már 200 ezres közösségi tábor követi és több mint 1 millió unique user fogyasztja havonta.

A számos európai országban – hazánkon kívül Németországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Szerbiában és Romániában – sikeres Noizz márka az állandó online kapcsolatban lévő, városi életmódot élő fiatalok nyelvén dolgozza fel a legkülönfélébb közéleti témákat, de elsősorban a divatra, életmódra és kultúrára koncentrál, élő közvetítésekkel jelent a fesztiválokról és a legnagyobb bulikról.

„A Noizz.hu azzal a céllal jött létre, hogy elsődleges tartalomforrás szerepét töltse be a digitális generáció számára, ha az urbánus életmóddal és trendekkel kapcsolatos hírekre kíváncsi. Jó úton járunk, hiszen a statisztikák szerint már minden ötödik nagyvárosi fiatalt elérünk ” – mondta Gerentsér Imre, a Noizz.hu-t kiadó Ringier Axel Springer Magyarország online portfóliójának igazgatója.

Az oldal havi egyedi látogatószáma töretlen emelkedést produkálva 2018 tavaszára már meghaladja az 1,1 milliót.  Ezzel a teljesítménnyel a Noizz.hu belépett az olyan online magazinok ligájába, mint a Player.hu, a GLAMOUR Online vagy a Joy.hu. Mindeközben a Noizz jól teljesít a közösségi médiában is: követőtábora 200 ezer fölé duzzadt a Facebook-on, YouTube videói eddig összesen mintegy 2,7 millió megtekintést produkáltak.

„Az elmúlt egy év alatt rengeteg friss tudást szereztünk a magyar C-generációs fiatalok preferenciáiról a médiafogyasztási platformokat, formátumokat és tartalmakat illetően is. A Noizz.hu weboldal mellett a célcsoport a YouTube csatornánkat és Noizz Food Facebook oldalunkat kedveli leginkább. Tarolnak a párkapcsolattal és a lelki élettel foglalkozó cikkeink, a filmes és sorozatokról szóló anyagaink, de nagy sikert érnek el a fashion blogjaink éppúgy, mint a sztárokkal készült videós interjúink. Új színt vittek tartalmaink közé az autós tesztek és a nyári fesztiválközvetítések” – foglalja össze a tapasztalatokat Szokol Martin főszerkesztő.

A Noizz legsikeresebb tartalmai öt-tízezer közösségi megosztást is elérnek. Az elmúlt egy év rekorder anyagai között future tech beszámolók, social médiáról szóló tartalmak, véleménycikkek és állatvédelmi kezdeményezések is szerepeltek.

A Noizz.hu a connected nemzedék szakértője kíván lenni. Ezért a jövőben rendszeres, független reprezentatív kutatásokkal térképezi fel a digitális generáció folyamatosan változó igényeit, nagyszabású rendezvényekben gondolkodik, és tovább erősíti saját gyártású vlogjait.

A Noizz.hu-ról

A Németországban, Lengyelországban, Szerbiában, Romániában, Szlovákiában és Magyarországon is saját szerkesztői csapattal működő Noizz a Ringier Axel Springer digitális tartalomszolgáltatása, amely összesen közel 8 millió felhasználót ér el. A fiatalokból álló szerkesztőség friss és személyes hangvételével, formabontó tartalmaival elsősorban az urbánus életmód iránt érdeklődő tinédzser és fiatal felnőtt célcsoportot szólítja meg, amely jellemzően már nem, vagy csak részben fogyaszt hagyományos sajtótermékeket.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millenniumi célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
Ringier Axel Springer Magyarország Kft.
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

 

több

Értékesítési rekordot döntött áprilisban a GLAMOUR

A stílusmárka őrzi vezető szerepét a glossy magazinok piacán

A Matesz 2018 első negyedéves jelentése szerint a GLAMOUR továbbra is őrzi vezető pozícióját az auditált, havonta megjelenő glossy női magazinok piacán (1). A stílusmárka ezen túlmenően értékesítési rekordot döntött áprilisban – több, mint kétszázezer példányt adtak el belőle (2).

Több mint kétszázezres értékesített példányszámmal a GLAMOUR áprilisi lapszáma értékesítési csúcsot ért el. Az eredmény a magazin értékesített print, valamint mobilapplikáción keresztül értékesített digitális kiadását is magában foglalja. A kétszázezres eladott példányszám álomhatárnak tűnik a nyomtatott női havilapok esetében, hiszen afeletti értékesítést az elmúlt több mint 10 évben nem ért még el auditált női havi magazin Magyarországon (3).
 
„Az áprilisi értékesítési rekord elsősorban a GLAMOUR-napoknak köszönhető, hiszen a kedvezményekre jogosító kuponfüzetet a legtöbb vásárló továbbra is a print magazin mellékleteként szerzi be. Ezzel együtt dinamikusan nő az érdeklődés a kuponos mobilapplikációnk iránt is, amelyet idén tavasszal már több mint harmincezren töltöttek le a GLAMOUR-napok hetében. Ezzel az alkalmazásunk két app áruházban is heti favorit lett.” – mondta Tóth-Császár Gergely, a Ringier Axel Springer Magyarország magazin üzletágának kiadóigazgatója.

A legfrissebb Matesz adatok azonban arról is tanúskodnak, hogy a divatmagazin iránti kereslet nem csak a shoppingmaraton ideje alatt erős: a GLAMOUR az idei első negyedévben megőrizte vezető pozícióját a hazai glossy magazinok szegmensében, az egyedüli olyan lapként, amely húszezer példányszám feletti átlagos értékesítést ért el (4).

Maróy Krisztina főszerkesztő szerint a zsugorodó magazinpiacon ez a teljesítmény alapvetően a márka szilárd alapfilozófiájához illeszkedő konzisztens szerkesztői munkának, valamint a brand multiplatform jelenlétének köszönhető. „A GLAMOUR egy önazonos márka, amely számos felületen egyszerre van jelen: a print magazinon kívül aktívak vagyunk a közösségi médiában, közkedvelt eseményeink pedig – mint amilyen a GLAMOUR-napok, a Gardróbfrissítés, a Women of The Year, vagy a Glammies beauty díj – mára önálló almárkákká értek, saját rajongótáborral. A legfontosabb viszont a releváns tartalom, amely reflektál a márka követőinek valódi érdeklődésére. Mindezekre nagy hangsúlyt fektetünk és ez meghozza a gyümölcsét” – foglalja össze a sikertényezőket a főszerkesztő.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millennials célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

 

(1) Matesz 2018. 1. negyedéves jelentés alapján, aktívan értékesített példányszám az auditált, havonta megjelenő glossy női magazinok piacán
(2) A Ringier Axel Springer Magyarország saját adata, 2018 áprilisi lapszám, a GLAMOUR magazin valaha volt legmagasabb, egy megjelenésre jutó értékesítése (print értékesítés és mobilapplikáción keresztüli értékesítés együttvéve)
(3) A Matesz auditált adatbázisában elérhető nyilvános adatok alapján, a havi megjelenésű női magazinok szegmensében, 2005. 1. negyedévtől 2018. 1. negyedévig terjedő időszakban.
(4) Matesz 2017. 4. negyedéves és 2018. 1. negyedéves jelentések alapján, aktívan értékesített példányszám.

 

több

A további növekedés útján: az Axel Springer jól kezdett 2018-ban

A kiigazított EBITDA szerves növekedése 6,7 százalék volt / A bevétel 6,9 százalékkal nőtt / Valamennyi üzleti szegmens növekedett / A digitális média szerves növekedése 9,5 százalék volt és ez a szegmens adta a kiigazított csoportszintű EBITDA 80,3 százalékát / Az egész éves előrejelzést megerősítették

Az Axel Springer jó első negyedévvel kezdte a 2018-as pénzügyi évet. A csoport minden üzleti szegmensben növelte bevételeit és eredményét. Ennek mozgatórugói ismét a digitális üzleti modellek voltak, különösen az Apróhirdetési Média. A digitális tevékenységek az első három hónap során 9,5 százalékos szerves növekedést produkáltak, és ezzel a Csoport bevételeinek 70,1 százalékát hozták az új IFRS 15 számviteli szabvány szerint. Ráadásul a kiigazított csoportszintű EBITDA 80,3 százalékát is ezek a tevékenységek termelték. Összességében a Csoport az első negyedévben 6,9 százalékkal 773,5 millió euróra növelte a bevételeit (előző év: 723,5 millió euró). Szervesen számolva, vagyis a konszolidációval és az árfolyamhatásokkal kiigazítva a növekedés 4,7 százalék volt az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

Az év első három hónapjában az egyszeri hatásokkal kiigazított, kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) jelentősen, 16,5 százalékkal nőtt, és így elérte 171,2 millió eurót (előző év: 147,2 millió euró). Ehhez az eredménynövekedéshez mindhárom üzleti szegmens hozzájárult. A csoportszintű EBITDA szerves növekedése 6,7 százalék volt a beszámoló időszakában. A kiigazított EBITDA árrés 22,1 százalékra emelkedett (előző év: 20,3 százalék).

A Csoport tovább javította digitális növekedési pozícióját 2018-as év első negyedévében. Az Igazgatótanács megerősítette 2018-ra kiadott egész éves előrejelzését. A bevételi oldalon az Igazgatótanács 2-5 százalék közötti növekedést vár. Az eredmény esetében is hasonló szerves növekedésre számítanak. A kiigazított csoportszintű EBITDA várhatóan 10-13 százalékkal emelkedik. Ami a részvényenkénti kiigazított eredményt illeti, itt az Axel Springer 2-5 százalék közötti növekedést vár. A részvényenkénti szerves kiigazított EBITDA és kiigazított eredmény esetében 5-9 százalékos emelkedés valószínű.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója így nyilatkozott: „Ismét sikeresen használtuk a digitális erősségeinket az első negyedévben. Az Apróhirdetési Média mára a növekedés stabilan nyereséges hatóerejévé vált. Digitális és nyomtatott újságaink, folyóirataink is egyértelműen fejlődtek.”

Az Axel Springer munkatársainak átlagos száma az első negyedévben 3,4 százalékkal 16.123-ra emelkedett (előző év: 15.598).

A konszolidált nettó jövedelem messze meghaladja az előző évit

Az egyszeri hatásokkal és a beszerzési árallokációk értékvesztésével kiigazított konszolidált nettó jövedelem az első negyedévben 3,7 százalékkal 80,9 millió euróra emelkedett (előző év: 78,1 millió euró). Így az Axel Springer 0,63 eurós részvényenkénti kiigazított eredményt ért el, szemben az előző év 0,62 eurós eredményével. Ez 0,7 százalékos növekedést jelent, miközben a szerves növekedés 2,2 százalékos volt. A kiigazítatlan, konszolidált nettó jövedelem is jelentős mértékben, 79 százalékkal növekedett a beszámoló időszakában, és elérte a 84,7 millió eurót (előző év: 47,3 millió euró). Ebben a növekedésben az elsődleges szerepet az Axel-Springer toronyház berlini Pensionstreuhandvereinbe való átvezetésének egyszeri hatása játszotta. A részvényenkénti kiigazított eredmény az előző év azonos időszakában elért 0, 36 euróról 0,69 euróra emelkedett.

A szabad cash flow is erősen növekszik

Az első negyedév során a cég székhelyein zajló ingatlanügyletek hatását figyelmen kívül hagyva az Axel Springer kereken 31 százalékkal, 127,4 millió euróra növelte szabad cash flow-ját (előző év: 97,2 millió euró). Ez a növekedés részben a bérleti díjak elszámolásában az új lízingkönyvelés miatt bekövetkezett változásoknak köszönhető. A nettó adósságállomány 2018. március 31-én 1.391,8 millió euró volt (2017. december 31.: 1.020,2 millió euró). Itt döntő tényező az Axel-Springer-Passage és az Axel-Springer toronyház lízingjénél első alkalommal használt új lízingkönyvelés miatti magasabb lízingtartozás volt. A meglévő 1.200 millió eurós hosszútávú hitelkeretből március végére 389,2 millió eurót használtunk fel (2017. december 31.: 365 millió euró). A negyedév végén a sajáttőke aránya 42,4 százalék volt (szemben a 2017. első negyedévi 43,5 százalékkal).

A Doğan Holding az első negyedévben kezdeményezte valamennyi médiatevékenysége értékesítését a török Demirören médiacsoportnak. Ebben a vonatkozásban az Axel Springer megállapodott a Doğan Holdinggal a Doğanban lévő mintegy 7 százalékos részesedésünkre vonatkozó 160 millió eurós eladási opció idő előtti lehívhatóságáról. Az Axel Springer eredetileg 2020/2022-re várta az eladást. A megállapodás függ a Doğan TV részvényei Demirören részére történő értékesítésének előfeltételeitől és attól, hogy a vételi opcióra vonatkozó bankgaranciától változatlan marad-e.

Minden üzleti szegmens bevétele és eredménye nő

Az Apróhirdetési Média szegmens az első három hónapban 16,2 százalékkal 290,2 millió euróra növelte bevételeit (előző év: 249,7 millió euró). Ez elsősorban a 11,3 százalékos szerves növekedésnek tulajdonítható, amely főként az állásportálok érdeme. Mivel a SeLoger felvásárolta a Logic-Immo-t, a francia ingatlanportál konszolidációs hatásai is érezhetők voltak. A szegmens kiigazított EBITDA-ja jelentős mértékben, 11,4 százalékkal emelkedett, és ezzel elérte a 112,6 millió eurót (előző év: 101,1 millió euró). A szerves növekedés 5, 8 százalék volt. 38,8 százalékos kiigazított EBITDA árrésével (előző év: 40,5 Százalék) az Apróhirdetési Média még a jövőbeli növekedés érdekében megvalósított tőkebefektetés ellenére is nyereséges maradt.

A Hírmédia szegmens szintén jól indult az idei évben. A szegmens bevételei az első negyedéveben 1,7 százalékkal 351,5 millió euróra emelkedtek (előző év: 345,7 millió euró). Ez elsősorban a digitális tevékenységek, különösen a külföldi digitális tevékenységek folyamatos növekedésének tudható be. A BUSINESS INSIDER szerves fejlődése különösen pozitív volt. Ráadásul a hirdetési bevételek körében is voltak örvendetes növekedések mind nemzeti, mind nemzetközi téren. Ezekhez a folyamatokhoz a BILD is hozzájárult, amelynek print hirdetési bevétele az első negyedévben magasabb volt, mint az előző év első negyedévében. A Hírmédia kiigazított EBITDA értéke kerek 11 százalékos növekedéssel 49,4 millió euróra emelkedett (előző év: 44,5 millió). A kiigazított EBITDA 1,6 százalékkal maradt el az előző évitől. A kiigazított EBITDA árrés az előző évi 12, 9 százalékról 14,1 százalékra nőtt.

A Marketing Média szegmens bevételei a beszámoló időszakában pontosan 5 százalékkal nőttek, és ezzel elérték a 118,1 millió eurót (előző év: 112,5 millió euró). A konszolidációval és az árfolyamhatásokkal kiigazítva a bevételek 1,9 százalékkal magasabbak voltak, mint az előző év ugyanezen időszakában. A szegmens kiigazított EBITDA-ja 55,8 százalékos, igen jelentős növekedést mutatott, és ezzel elérte a 23,6 millió eurót (előző év: 15,1 millió euró). A Bonialnál folytatott Egyesült Államokbeli tevékenységek megszüntetésén és az elérés alapú marketing területén az aufeminin és a finanzen.net megnövekedett eredményének köszönhető jelentős szerves növekedésen kívül a Teljesítménymarketing alszegmens is hozzájárult ehhez a javuláshoz. A szegmens kiigazított EBITDA árrése az előző év hasonló időszakának 13,4 százalékos adatával szemben 19,9 százalékra emelkedett.

Megjegyzés: Ez a sajtóközlemény, a Vállalatcsoport fő számadatai, és az éves jelentés német és angol nyelven elérhetőek az alábbi webcímen: www.axelspringer.com/q-1-2018.

Axel Springer SE sajtókapcsolati referens:
Jörg Keller
Telefon: +49 30 2591 77617
jorg.keller@axelspringer.de

 

több