All Brands

Sajtóközlemények

Erős digitális növekedés az Axel Springernél a harmadik negyedévben

Az EBITDA 13,0 %-kal növekedett az első kilenc hónapban / 7,0 %-kal magasabb árbevétel / A Digitális Média szerves növekedése 11,7 % és ez az üzletág generálta a csoport EBITDA-jának 77,1 %-át / Az igazgatóság megerősítette egész éves előrejelzését

Megjegyzés: Az átláthatóság kedvéért és a cégcsoport egyre erősödő nemzetközi jellege miatt, az Axel Springer 2017. harmadik negyedévében megváltoztatta üzletágai nevét. Üzleti tevékenységeinket mostantól Apróhirdetési Média (korábban Apróhirdetési Üzletág), Hírmédia (korábban Fizetős Üzleti Modellek) és Marketing Média (korábban Marketing Modellek) szegmensekre osztjuk. Az egyes szegmensek összetétele változatlan marad.

A harmadik negyedévben az Axel Springer folytatta az első hat hónap pozitív trendjét és minden szegmensben növelte az árbevételeit és az eredményét. A Csoport különösen sokat köszönhet a digitális üzleti modellek dinamikus növekedésének.  Ez az üzletág az első kilenc hónapban 11,7 %-os szerves növekedést produkált, és az összes árbevétel 70,6 %-át termelte meg. A digitális média EBITDA-ja 24,4 %-kal, 328,1 millió euróról 408,0 millió euróra emelkedett. A digitális üzletág részaránya a cégcsoport EBITDA-jában 77,1 %-ra nőtt (előző év: 72,4 %). A digitális tevékenységek erősödését a nemzetközi árbevételek is tükrözték. Ezek az adott időszakban 10,3 %-os növekedést produkálva 1.259,1 millió euróra emelkedtek (előző év: 1.141,4 millió euró), és így már a teljes árbevétel felét tették ki (49,3 %, előző év: 47,8 %). Összességében az Axel Springer az első kilenc hónapban 7,0 %-kal növelte árbevételeit, amelyek így 2.554,7 millió euróra rúgtak (előző év: 2.386,8 millió). Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva a cégcsoport 5,7 %-os árbevétel-növekedést ért el.

Az első kilenc hónap során a kamatok, adózás, és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) egyszeri hatásokkal kiigazított értéke jelentős, 13,0 %-os növekedéssel elérte a 473,4 millió eurót (előző év: 419,0 millió euró). Ebben döntő szerepet játszott az Apróhirdetési Média szegmens 17,7 %-os EBITDA növekedése, és a Hírmédia szegmens 23,2 %-os EBITDA növekedése is.  A harmadik negyedévben pozitív hatást gyakorolt még az eredmény növekedésére a Marketing Média szegmens eredményének jelentős (+39,6 %) javulása is.
Ennek hátterében elsősorban az aufemin és az idealo portálok állnak. A Csoport EBITDA árrése az első kilenc hónapban 17,6 %-ról 18,5 %-ra nőtt.

A kilenc havi eredmény alapján az igazgatóság megerősítette az Időszakos Pénzügyi Beszámolóban közölt előrejelzését, amely 7-9 %-os EBITDA- és kiigazított eredménynövekedést prognosztizált az egész évre. Az Axel Springer továbbra is 4-6 %-os összesített árbevétel-növekedésre számít.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója így nyilatkozott: „Ismét valamennyi szegmensben növekedni tudtunk. Ennek a növekedésnek továbbra is a legerősebb motorja az Apróhirdetési Média. Nagy örömünkre szolgálnak ugyanakkor a Hírmédia szegmens emelkedő árbevételei és eredménye is. Ezen a téren a BUSINESS INSIDER folyamatos sikere és a hirdetési piac rendkívül pozitív fejleményei – különösen a BILD vonatkozásában – meghatározó szerepet játszottak. Az első kilenc hónap erősödő trendjei alapján optimisták vagyunk az idei év utolsó heteit illetően. Éppen ezért megerősítjük az előrejelzésünket.”

A digitális tevékenységek folyamatos bővülésének köszönhetően az Axel Springer alkalmazottainak száma az első három negyedév 4,0 %-os emelkedését követően 15.745-re nőtt (előző év: 15.143).

A kiigazított, konszolidált nettó jövedelem jelentős növekedése

Az egyszeri hatásokkal és a beszerzési árallokációk értékvesztésével kiigazított konszolidált nettó jövedelem az első kilenc hónap során jelentős, 17 %-os növekedést mutatott, és ezzel elérte a 244,4 millió eurót (előző év: 208,9 millió euró). Az egy részvényre eső kiigazított eredmény 16,1 %-kal 1,98 euróra emelkedett (előző év: 1,71 euró).  A kiigazítás nélküli konszolidált nettó jövedelem 163,4 millió euró volt (előző év: 363,4 millió euró). A csökkenést a Ringier Axel Springer Schweiz AG megalapításához és a CarWale előző évi eladásához kapcsolódó egyszeri hatások okozták. Az egy részvényre eső kiigazítás nélküli eredmény 1,29 euró volt, szemben az előző évi 3,23 euróval.

Tovább növekvő szabad cash-flow

Az első kilenc hónap során az Axel Springer az ingatlanügyletek hatását figyelmen kívül hagyva 71,7 %-kal, 268,5 millió euróra növelte szabad cash-flowját (előző év: 156,4 millió euró).
A növekedés alapját elsősorban az üzemi cash-flow javuló eredményeknek tulajdonítható jelentős emelkedése, a hosszú távú kompenzációs és átszervezési programok magas előző évi kifizetései és az érintett időszakban kifizetésre kerülő előző évi adóvisszatértések képezték. A nettó adósság mértéke 2017. szeptember 30-án 1.225,2 millió euró volt (2016. december 31.: 1.035,2 millió euró).
A meglévő 1.500,0 millió eurós hosszútávú hitelkeretből 2017. szeptember végéig 475,0 millió euró került felhasználásra (2016. december 31.: 680,0 millió euró). 2017. szeptember 30-án a sajáttőke aránya 39,6 % volt, szemben a 2016. év végi 40,9 %-kal.

Nőtt az üzletágak árbevétele és eredménye a harmadik negyedévben

Az Apróhirdetési Média szegmens árbevétele az első kilenc hónapban 15,5 %-kal emelkedett, és ezzel elérte a 745,3 millió eurót (előző év: 645,0 millió euró). Ez elsősorban az állás- és ingatlanportáloknak tulajdonítható. Ugyanakkor a számok alakulásában azok a konszolidációs hatások is szerepet játszottak, amelyek főként a Land & Leisure integrációjához köthetők. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva az Apróhirdetési Média árbevételei 12,9 %-kal nőttek. A szegmens EBITDA-ja 17,7 %-os jelentős növekedéssel 307,6 millió euróra emelkedett (előző év: 261,4 millió euró). Az EBITDA konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított növekedése 15,4 % volt. Javuló, 41,3%-os EBITDA árrésével (előző év: 40,5 %) az Apróhirdetési Média továbbra is kiemelkedően jövedelmező ágazat maradt.

A Hírmédia szegmens a harmadik negyedévben is folytatta a pozitív irányú fejlődést. A kilenc hónapos időszak alatt a Hírmédia árbevételei 1,9 %-kal, 1.095,0 millió euróra nőttek (előző év: 1.075,1 millió euró). A döntő tényező itt a digitális üzleti modellek különösen a nemzetközi piacokon tapasztalható folyamatos növekedése és a BUSINESS INSIDER sikere volt. A hirdetési bevételek szintén kedvezően alakultak a harmadik negyedévben mind a digitális, mind pedig a print üzletágban, és így már kilenc hónap után elérték az előző évi szintet. Az EBITDA jelentős, 23,2 %-os növekedést produkálva elérte a 165,1 millió eurót (előző év: 134,0 millió euró), amiben az árbevételek növekedése és a költségek folyamatos alacsonyan tartása is fontos szerepet játszott. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal, így az eMarketer előző évi kezdeti konszolidációjának hatásaival, kiigazítva a növekedés 15,1 % volt. Az EBITDA árrés az előző évi 12,5 %-ról 15,1 %-ra javult.

A Marketing Média szegmens árbevételei az adott időszakban 9,6 %-os emelkedéssel elérték a 669,5 millió eurót (előző év: 610,8 millió euró). Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva az árbevételek növekedése 11,8 % volt. Az első félév szerényebb teljesítménye után az EBITDA a harmadik negyedévben fellendült, és 39,6 %-os növekedést produkált.  Ez főként az eléréshez köthető marketingnek és a teljesítményalapú marketingnek volt tulajdonítható.

Ennek köszönhetően a kilenc hónapos időszak EBITDA-ja 56,3 millió euró lett szemben az előző évi 57,9 millió euróval. A szegmens EBITDA árrése 8,4 %, miközben ugyanez az érték az előző évben 9,5 % volt.

Megjegyzés: Ez a sajtóközlemény, a Vállalatcsoport fő számadatai és a Negyedéves jelentés német és angol nyelven elérhetőek az alábbi webcímen: www.axelspringer.com/9-m-2017

 

Az Axel Springer sajtókapcsolati referense:
Julia Sommerfeld
Tel: +49 30 2591 77613
julia.sommerfeld@axelspringer.de

több

Megérkezett a GLAMOUR-napok mobilapplikáció

A Ringier Axel Springer mobilappja az első kuponos alkalmazás a hazai magazinpiacon

A közkedvelt országos „shoppingünnep” minden alkalommal újdonságokkal rukkol elő, hogy növelje a vásárlói élményt. A GLAMOUR-napok most is újabb szintre lép: az október 12-15. között megrendezésre kerülő GLAMOUR-napok vásárlói már digitális kuponokkal felvértezve is nekivághatnak az e heti kedvezményvadászatnak, hiszen az októberi magazin és a hozzá tartozó kuponfüzet október 11-től már mobilapp formájában is megvásárolható az alkalmazás-áruházakban.

A mobilapp a legkedveltebb platformokon, iOS-en és Androidon várja mindazokat, akik a shoppingolás során is a digitális megoldásokat szeretik. Az egyelőre limitált kiadásban elérhető alkalmazás felhasználói ugyanúgy megkapják az októberi magazin teljes tartalmát és a hozzá tartozó kuponfüzetet, mint a nyomtatott változat kedvelői.

A kuponbeváltás módja egyszerű, gyors és biztonságos: a vevő kiválasztja és érvényesíti a felhasználni kívánt kupont, amit az eladó vizuálisan ellenőriz úgy, hogy a telefon mindvégig a felhasználó kezében marad, átadására nincs szükség. Az alkalmazás a kereskedők dolgát sem nehezíti meg, hiszen a digitális kupon ugyanolyan kóddal és információkkal rendelkezik, mint a nyomtatott változat. Az alkalmazásba és a kuponbeváltás folyamatába épített biztonsági elemek biztosítják az esetleges visszaélések kiszűrését, minimalizálását.

A GLAMOUR kiadója, a Ringier Axel Springer Magyarország által fejlesztett alkalmazás a hazai magazinpiac első olyan mobilappja, amely valós időben, biztonságosan és átlátható módon fedi le a virtuális kuponbeváltás teljes folyamatát – kiszolgálva ezzel nemcsak a digitális (tartalom)fogyasztók, de a GLAMOUR-napok kereskedő partnereinek igényeit is.

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoportról

A Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport hazánk egyik vezető médiavállalata. Portfóliójába olyan erős márkák tartoznak, mint a piacvezető Blikk, a Blikk.hu, a népszerű Kiskegyed, a jól ismert GLAMOUR, valamint a Profession.hu. A kiadványok köre 2017-ben kiegészült a millennials célcsoporthoz szóló Noizz.hu online trendmagazinnal. A budapesti székhelyű Ringier Axel Springer Magyarország cégcsoport Közép-Kelet-Európa vezető integrált multimédia vállalata, a svájci-német tulajdonú Ringier Axel Springer Media AG leányvállalata.

Sajtókapcsolat:

Varga Eszter
vállalati kommunikációs menedzser
M: +36 30 606 7215
eszter.varga@ringieraxelspringer.hu

több

Mobilon első a Blikk.hu

A napi híreket mobiltelefonon olvasók többsége, közel 1,5 millió felhasználó választotta 2017 szeptemberében a blikk.hu-t, amely ezzel mobilnézetben első lett az auditált magyar nyelvű digitális hírcsatornák között. Így már nem csupán nyomtatott formátumban piacvezető a Blikk, de okostelefonon is az első helyre lépett.

A 2017. szeptemberi DKT/OLA adatok alapján havi 1.472.386 valós felhasználóval (Real User) a blikk.hu lett a leglátogatottabb hazai híroldal mobilon, megelőzve ezzel az élbolyba tartozó legnagyobb hírportálokat.

A Ringier Axel Springer kiadóvállalat hagyományosan erős a nyomtatott lap- és magazinpiacion, de évek óta tudatosan koncentrál digitális portfóliójának erősítésére is. „A RAS Magyarország mobilon is a piacvezetők közé törekszik, hiszen a digitális tartalomfogyasztókat egyre inkább ezen a platformon lehet elérni. A Blikk.hu mellett a Glamour.hu és az új trendsetter oldalunk, a Noizz.hu oldalletöltéseinek meghatározó része szintén mobilról érkezik.” – foglalja össze a RAS tapasztalatait dr. Bayer József, a médiavállalat ügyvezető igazgatója.

több

2017Sep13

A HarperCollins kiadói csoport bejelentette a HarperCollins Magyarország megalakulását

A HarperCollins kiadói csoport 2017. szeptember 7-én jelentette be, hogy megalakult a HarperCollins Magyarország. A Harlequin Magyarország Kft. és vegyesvállalati partnere, a Vinton Kft. több mint 25 éven át működtek sikeresen Magyarországon Dr. Bayer József ügyvezetése alatt, aki az utóbbi cég társtulajdonosa is egyben. A vegyesvállalati együttműködés a mostantól érvényes új cégnév mellett is megmarad a jövőben.

Az együttműködés keretében folytatódik a romantikus történetek kiadása, illetve a kiadói tevékenység bővítése a HarperCollins és a Harlequin kiadványaival és helyi szerzők műveivel.

„200 éves történetével a HarperCollins stabil hátteret biztosít számunkra, hogy bővíteni tudjuk kiadói tevékenységünket és új műfajok irányába is nyissunk” - mondta Vaskó Beatrix, a HarperCollins Magyarország kiadványainak főszerkesztője. „Lehetőségünk nyílik arra, hogy a New York Times bestseller listájának szerzőit, így pl. Daniel Silvát, Karin Slaughtert, Don Winslow-t és Nora Roberts-et képviseljük a magyar piacon. Természetesen továbbra is fontos része munkánknak az olvasók örökzöld kedvenceinek – a Romana, Júlia, Szívhang, Tiffany, Bianca – kiadása, amelyek változatlanul a Harlequin brand alatt jelennek meg.” – tette hozzá a főszerkesztő.

A HarperCollinsról
A HarperCollins kiadói csoport a világ második legnagyobb könyvkiadója, 18 országban folytatja tevékenységét. A kétszáz éves múltra visszatekintő HarperCollins világszerte évente mintegy 10.000 új könyvet ad ki 120 márkanév alatt, összesen 17 nyelven. Nyomtatott és digitális katalógusában több mint 200.000 kiadvány címe szerepel. A számos műfajban alkotó, HarperCollinshoz köthető szerzők között megtalálhatók Nobel-díjasok, Pulitzer-díjasok, National Book-díjasok, Newbery és Caldecott irodalmi díjasok, illetve Man Booker-díjasok. A New York-i székhelyű HarperCollins a News Corp (NASDAQ: NWS, NWSA; ASX: NWS, NWSLV) leányvállalata. Az interneten a corporate.HC.com címen érhető el.

Kapcsolat:
Vaskó Beatrix főszerkesztő
HarperCollins Magyarország
1122 Budapest, Városmajor u. 11.
beatrix.vasko@harpercollins.hu
 

több