All Brands

Erős digitális növekedés az Axel Springernél a harmadik negyedévben

Az EBITDA 13,0 %-kal növekedett az első kilenc hónapban / 7,0 %-kal magasabb árbevétel / A Digitális Média szerves növekedése 11,7 % és ez az üzletág generálta a csoport EBITDA-jának 77,1 %-át / Az igazgatóság megerősítette egész éves előrejelzését

Megjegyzés: Az átláthatóság kedvéért és a cégcsoport egyre erősödő nemzetközi jellege miatt, az Axel Springer 2017. harmadik negyedévében megváltoztatta üzletágai nevét. Üzleti tevékenységeinket mostantól Apróhirdetési Média (korábban Apróhirdetési Üzletág), Hírmédia (korábban Fizetős Üzleti Modellek) és Marketing Média (korábban Marketing Modellek) szegmensekre osztjuk. Az egyes szegmensek összetétele változatlan marad.

A harmadik negyedévben az Axel Springer folytatta az első hat hónap pozitív trendjét és minden szegmensben növelte az árbevételeit és az eredményét. A Csoport különösen sokat köszönhet a digitális üzleti modellek dinamikus növekedésének.  Ez az üzletág az első kilenc hónapban 11,7 %-os szerves növekedést produkált, és az összes árbevétel 70,6 %-át termelte meg. A digitális média EBITDA-ja 24,4 %-kal, 328,1 millió euróról 408,0 millió euróra emelkedett. A digitális üzletág részaránya a cégcsoport EBITDA-jában 77,1 %-ra nőtt (előző év: 72,4 %). A digitális tevékenységek erősödését a nemzetközi árbevételek is tükrözték. Ezek az adott időszakban 10,3 %-os növekedést produkálva 1.259,1 millió euróra emelkedtek (előző év: 1.141,4 millió euró), és így már a teljes árbevétel felét tették ki (49,3 %, előző év: 47,8 %). Összességében az Axel Springer az első kilenc hónapban 7,0 %-kal növelte árbevételeit, amelyek így 2.554,7 millió euróra rúgtak (előző év: 2.386,8 millió). Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva a cégcsoport 5,7 %-os árbevétel-növekedést ért el.

Az első kilenc hónap során a kamatok, adózás, és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) egyszeri hatásokkal kiigazított értéke jelentős, 13,0 %-os növekedéssel elérte a 473,4 millió eurót (előző év: 419,0 millió euró). Ebben döntő szerepet játszott az Apróhirdetési Média szegmens 17,7 %-os EBITDA növekedése, és a Hírmédia szegmens 23,2 %-os EBITDA növekedése is.  A harmadik negyedévben pozitív hatást gyakorolt még az eredmény növekedésére a Marketing Média szegmens eredményének jelentős (+39,6 %) javulása is.
Ennek hátterében elsősorban az aufemin és az idealo portálok állnak. A Csoport EBITDA árrése az első kilenc hónapban 17,6 %-ról 18,5 %-ra nőtt.

A kilenc havi eredmény alapján az igazgatóság megerősítette az Időszakos Pénzügyi Beszámolóban közölt előrejelzését, amely 7-9 %-os EBITDA- és kiigazított eredménynövekedést prognosztizált az egész évre. Az Axel Springer továbbra is 4-6 %-os összesített árbevétel-növekedésre számít.

Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója így nyilatkozott: „Ismét valamennyi szegmensben növekedni tudtunk. Ennek a növekedésnek továbbra is a legerősebb motorja az Apróhirdetési Média. Nagy örömünkre szolgálnak ugyanakkor a Hírmédia szegmens emelkedő árbevételei és eredménye is. Ezen a téren a BUSINESS INSIDER folyamatos sikere és a hirdetési piac rendkívül pozitív fejleményei – különösen a BILD vonatkozásában – meghatározó szerepet játszottak. Az első kilenc hónap erősödő trendjei alapján optimisták vagyunk az idei év utolsó heteit illetően. Éppen ezért megerősítjük az előrejelzésünket.”

A digitális tevékenységek folyamatos bővülésének köszönhetően az Axel Springer alkalmazottainak száma az első három negyedév 4,0 %-os emelkedését követően 15.745-re nőtt (előző év: 15.143).

A kiigazított, konszolidált nettó jövedelem jelentős növekedése

Az egyszeri hatásokkal és a beszerzési árallokációk értékvesztésével kiigazított konszolidált nettó jövedelem az első kilenc hónap során jelentős, 17 %-os növekedést mutatott, és ezzel elérte a 244,4 millió eurót (előző év: 208,9 millió euró). Az egy részvényre eső kiigazított eredmény 16,1 %-kal 1,98 euróra emelkedett (előző év: 1,71 euró).  A kiigazítás nélküli konszolidált nettó jövedelem 163,4 millió euró volt (előző év: 363,4 millió euró). A csökkenést a Ringier Axel Springer Schweiz AG megalapításához és a CarWale előző évi eladásához kapcsolódó egyszeri hatások okozták. Az egy részvényre eső kiigazítás nélküli eredmény 1,29 euró volt, szemben az előző évi 3,23 euróval.

Tovább növekvő szabad cash-flow

Az első kilenc hónap során az Axel Springer az ingatlanügyletek hatását figyelmen kívül hagyva 71,7 %-kal, 268,5 millió euróra növelte szabad cash-flowját (előző év: 156,4 millió euró).
A növekedés alapját elsősorban az üzemi cash-flow javuló eredményeknek tulajdonítható jelentős emelkedése, a hosszú távú kompenzációs és átszervezési programok magas előző évi kifizetései és az érintett időszakban kifizetésre kerülő előző évi adóvisszatértések képezték. A nettó adósság mértéke 2017. szeptember 30-án 1.225,2 millió euró volt (2016. december 31.: 1.035,2 millió euró).
A meglévő 1.500,0 millió eurós hosszútávú hitelkeretből 2017. szeptember végéig 475,0 millió euró került felhasználásra (2016. december 31.: 680,0 millió euró). 2017. szeptember 30-án a sajáttőke aránya 39,6 % volt, szemben a 2016. év végi 40,9 %-kal.

Nőtt az üzletágak árbevétele és eredménye a harmadik negyedévben

Az Apróhirdetési Média szegmens árbevétele az első kilenc hónapban 15,5 %-kal emelkedett, és ezzel elérte a 745,3 millió eurót (előző év: 645,0 millió euró). Ez elsősorban az állás- és ingatlanportáloknak tulajdonítható. Ugyanakkor a számok alakulásában azok a konszolidációs hatások is szerepet játszottak, amelyek főként a Land & Leisure integrációjához köthetők. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva az Apróhirdetési Média árbevételei 12,9 %-kal nőttek. A szegmens EBITDA-ja 17,7 %-os jelentős növekedéssel 307,6 millió euróra emelkedett (előző év: 261,4 millió euró). Az EBITDA konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított növekedése 15,4 % volt. Javuló, 41,3%-os EBITDA árrésével (előző év: 40,5 %) az Apróhirdetési Média továbbra is kiemelkedően jövedelmező ágazat maradt.

A Hírmédia szegmens a harmadik negyedévben is folytatta a pozitív irányú fejlődést. A kilenc hónapos időszak alatt a Hírmédia árbevételei 1,9 %-kal, 1.095,0 millió euróra nőttek (előző év: 1.075,1 millió euró). A döntő tényező itt a digitális üzleti modellek különösen a nemzetközi piacokon tapasztalható folyamatos növekedése és a BUSINESS INSIDER sikere volt. A hirdetési bevételek szintén kedvezően alakultak a harmadik negyedévben mind a digitális, mind pedig a print üzletágban, és így már kilenc hónap után elérték az előző évi szintet. Az EBITDA jelentős, 23,2 %-os növekedést produkálva elérte a 165,1 millió eurót (előző év: 134,0 millió euró), amiben az árbevételek növekedése és a költségek folyamatos alacsonyan tartása is fontos szerepet játszott. Konszolidációs és árfolyamhatásokkal, így az eMarketer előző évi kezdeti konszolidációjának hatásaival, kiigazítva a növekedés 15,1 % volt. Az EBITDA árrés az előző évi 12,5 %-ról 15,1 %-ra javult.

A Marketing Média szegmens árbevételei az adott időszakban 9,6 %-os emelkedéssel elérték a 669,5 millió eurót (előző év: 610,8 millió euró). Konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazítva az árbevételek növekedése 11,8 % volt. Az első félév szerényebb teljesítménye után az EBITDA a harmadik negyedévben fellendült, és 39,6 %-os növekedést produkált.  Ez főként az eléréshez köthető marketingnek és a teljesítményalapú marketingnek volt tulajdonítható.

Ennek köszönhetően a kilenc hónapos időszak EBITDA-ja 56,3 millió euró lett szemben az előző évi 57,9 millió euróval. A szegmens EBITDA árrése 8,4 %, miközben ugyanez az érték az előző évben 9,5 % volt.

Megjegyzés: Ez a sajtóközlemény, a Vállalatcsoport fő számadatai és a Negyedéves jelentés német és angol nyelven elérhetőek az alábbi webcímen: www.axelspringer.com/9-m-2017

 

Az Axel Springer sajtókapcsolati referense:
Julia Sommerfeld
Tel: +49 30 2591 77613
julia.sommerfeld@axelspringer.de